Review: Bare Escentuals Big Tease Mascara

Bare Escentuals Big Tease Mascara 8g/0.28oz er en mascara som skal gi ekstra volum og lengde. Børsten har normal bust på ene siden og kort bust på den andre slik at den skal komme bedre til på kortere vipper. Den kan kjøpes på FeelUnique til £11.05 inkl. frakt. Gå inn på FU for å se bilde.

Ingredienser:
Water, Zea Mays (Corn) Starch, Stearic Acid, Beeswax (Cera Alba), Glyceryl Stearate SE, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, PVP, Triethanolamine, Celullose Gum, Dimethicone, Magnesium Aluminum Silicate, VP/Hexadecene Copolymer, Galactoarabinan, Tocopheryl Acetate, Panthenol, Hydrolyzed Wheat Protein, Hydrolyzed Wheat Starch, Caprylyl Glycol, Phenoxyethanol, Black Iron Oxide

Min erfaring med mascaraen:
Denne mascaraen liker jeg kjempegodt! Den gir vippene en kjempefin fasong selv uten vippetang. Og den korte siden er perfekt for de nedre vippene, og de innerste korte vippene. Eneste ulempen er at hvis det regner, så renner den (som alle «normale» mascaraer gjør). Jeg har blitt så godt vant med fiber-mascaraer nå, hvor jeg bare kan børste vekk det som evt. detter av. Grunnen til at jeg ikke bruker denne lengre, er at jeg har forelsket meg i Clinique High Impact Curling Mascara (som er en fibermascara). Men jeg angrer på at jeg ikke tok vare på kosten pga av den korte busten. Jeg har dessverre ikke bilde av mascaraen selv.

Oppdatering 14.6.11: Jeg har nå kjøpt denne på ny, bare for å teste. Og jeg må bare si at jeg ikke skjønner hvorfor jeg likte børsten så godt. Det er stort mellomrom mellom «taggene» og man får ikke separert vippene ordentlig. I tillegg drysset den noe voldsomt (men jeg tror alle mascaraer som ikke er fiber-mascaraer drysser på meg). Vanskelig å fjerne var den også.

Konklusjon:
Kjempebra mascara! Anbefales på det sterkeste! Edit: Ikke noe for meg – ikke nå lengre, ihvertfall.


Legg igjen en kommentar

