Review: Decléor Cleansing Water

Decléor Aroma Cleanse Eau Demaquillante Cleansing Water er en ansiktsrens som renser ansiktet og fjerner sminke. Den skal ikke fjernes etterpå. Fås på hudpleiebutikker til svimlende summer, eller på f.eks. FeelUnique til £20.99 for en 400ml flaske.

Bildet er av reisestørrelsen.

Ingredienser:
Water (Aqua), Butylene Glycol, Polysorbate 20, Peg-60 Almond Glycerides, Methyl Gluceth-20, Propylene Glycol, Codium Tomentosum Extract (Algae), Hydrolyzed Sweet Almond Protein, Thymus Mastichina (Sweet Marjoram) Oil, Citrus Aurantium Amara (Bitter Orange) Neroli Oil, Lavandula Angustifolia (Lavender) Oil, Anthemis Nobilis Flower Oil, Melilotus Officinalis Extract, Malva Sylvestris (Mallow) Extract, Rose Extract (Rosa Centifolia), Acrylates/ C10-30 Alkyl Acrylate, Triethanolamine, Tetrasodium EDTA, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Propylparaben, Isobutylparaben.

Min erfaring med rensen:
Den er enkel å bruke. Du slipper toner og du slipper å fjerne rensen etterpå. Bruker jeg foundation må jeg gjerne gå over ansiktet 2-3 ganger før det er rent, så det passer best som en morgenrens, når det kun er nattkrem, svette osv som skal renses. Det sies at den er mild mot øynene. Vel, ikke mot min øyne ihvertfall. Den svir noe sånn inni granskauen hvis jeg er uheldig og får noe innpå. Noe man gjerne ikke kan unngå når kajal osv skal fjernes. Så egen øyensminkefjerner må uansett brukes i mitt tilfelle. Generelt så småsvir den litt på huden min, men ikke så gale at jeg ikke klarte å bruke opp en 400ml flaske. Flasken er forøvrig ganske upraktisk. Lett å velte, og umulig å ha med på tur (men man får tak i reiseflasker på eBay med ordentlig skrukork).

Konklusjon:
Enkel i bruk, men for sterk for huden min og spesielt øynene. Fjerner ikke sminke godt, så passer best til morgenrens. Kommer ikke til å kjøpe igjen.


Legg igjen en kommentar

