Review: Everyday Minerals Foundation – Intensive Formula

Everyday Minerals har fire forskjellige typer formula på foundation. Du får kjøpt dem på nettbutikken deres. Alt etter hvilken hudtype eller smak du har på «finishen»; Matte, Semi-matte, Original Glo og Intensive. På Everyday Minerals sine websider kan du lese mer om valg av formula og farge. Du kan også spørre dem om du er usikker på fargevalg.


Ingredienser:
Mica (CI 77019), Lauroyl Lysine. May Contain: Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499), Ultramarines (CI 77007)

Min erfaring med foundationen:
Jeg har prøvd alle fire formulaene, og valget mitt falt på Intensive. Den er ganske matt og er ikke for tørr for meg. Den passer i følge EM best for de med fet hud, men har ikke hatt noe problemer selv om jeg har normal/tørr hudtype. Men må passe på å smøre meg på forhånd. Jeg burde sikkert brukt Original Glo, men den er litt for «shiny» for min smak. Jeg synes det er supert at man selv kan velge hvor godt den skal dekke. Man tar på litt av gangen, og gjentar prosessen om man ønsker bedre dekke (f.eks. på fest eller på dager hvor huden er skikkelig blæh). Resultatet er kjempefint. Jeg kan ikke se at jeg har foundation på, bare at huden er penere. En god kost er viktig. Jeg bruker Tikei sin Ultimate Kabuki som er supermyk, men det finnes mange gode. Mange som er fornøyd med MAC og Sigma sine.

Husk å sjekke ingrediensene før du kjøper om du er allergisk mot f.eks. Lauroyl Lysine (eller kokosnøtt som det kommer fra). Og kjøp vareprøver før du kjøper fullsize (selv om den ikke er kjempedyr). Da vet du om du tåler den, om du er fornøyd med finishen og om fargen er riktig. Det kan ta litt tid å finne riktig farge, men det er verdt det. Sjekk ut denne videoen for fargematch: YouTube – «EDM base matching» av lavoulpe.

NB! Noen kan reagere med kviser på Intensive formulaen. Prøv da noen av de andre formulaen, da Intensive kan være litt «heavy» for noen. Men aller først; vask kostene dine om det er lenge siden sist.

Konklusjon:
Jeg er kjempefornøyd med denne foundationen og at jeg fant perfekt fargematch! Jeg kommer til å kjøpe denne om og om igjen. Prisen er også veldig hyggelig.

Legg igjen en kommentar

