Review: L’Occitane 20% Shea Butter Hand Cream

L’Occitane 20% Shea Butter Hand Cream er en svært populær håndkrem som fås i en 150ml metalltube. Den kan også fås i reisestørrelse (30ml) som passer perfekt i vesken. Den kunne tidligere kjøpes på FeelUnique, men kan nå ikke selges til Norge pga «brand restrictions». Forhåpentligvis går det greitt å få tak i den på eBay, eller i Norge til 198,- (ca 45 kr dyrere enn FU).😦

Ingredienser:
Aqua/Water, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Glycerin, Dimethicone, Cetearyl Alcohol, Peg-100 Stearate, Glyceryl Stearate, Linum Usitatissimum (Linseed)Seed Extract, Mel/Honey Extract, Cocos Nucifera (Coconut) Oil, Brassica Campertris (Rapeseed) Sterols, Althea Officinalis Root Extract, Praunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Fruit Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Xanthan Gum, Parfum/Fragance, Polyacrylamide, Propylene Glycol, Laureth-7, C13-14, Isoparaffin, Cetearth-33, Alcohol Denat, Phenoxethanol, Chlorphensin, Methylparaben, Benzly Alcohol, Benzyl Benzoate, Citronellol, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboxaldehyde, Coumarin, Butylphenyl Methylpropional, Linalool, Hexyl Cinnamal, Alpha-Methyl Ionone, Liminene.

Min erfaring med håndkremen:
Første gang jeg prøvde den, så likte jeg den ikke. Den sank ikke inn i huden. Jeg la den i skuffen, og der lå den et par måneder. Så prøvde jeg den på ny. Det viste seg at jeg tok for mye på sist. Den er nemlig kjempedrøy. Du trenger bare litt. I den tørre vinterlufta så har jeg ekstremt tørre hender. De sprekker og blør. Denne reparerer hendene mine uten å legge igjen noe belegg som Weleda sin gjorde. Den lukter også kjempegodt! Jeg har ikke opplevd at det har gått hull i tuben.

Konklusjon:
Endelig en håndkrem som funker på hendene mine! Må bare huske på å ikke ta for mye på! Kjøper igjen og igjen!


Legg igjen en kommentar

