Review: Too Faced Shadow Insurance vs. Urban Decay Primer Potion

Øyenskyggeprimere er produkter som skal få øyenskyggen til å sitte lenge uten å stripe. I tillegg gjør den fargene sterkere. Uten primer blir fargene gjerne gjennomsiktige på huden om de er dårlig pigmentert. Denne reviewen er av Too Faced Shadow Insurance (TFSI) og Urban Decay Primer Potion (UDPP) (farge: original). Kjøpes billig på utenlandske nettbutikker (eBay, LookFantastic, Beautybay, bl.a.).

Ingredienser TFSI:
Isododecane, Talc, Cyclopentasiloxane, Disteardimonium Hectorite, Trimethylsiloxysilicate, Glyceryl Triethylhexanoate, Polyethylene, Trihydroxystearin, Sorbitan Sesquioleate, Isopropyl Lanolate, VP/Eicosene Copolymer, Propylene Carbonate, Dimethicone, PEG 40 Stearate, Phenoxyethanol, Tocopherol, May Contain ( /-): Mica, Bismuth Oxychloride (CI 77163), Titanium Dioxide (CI 77891), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499)

Ingredienser UDPP:
Isodecane, Talc, Cyclopentasiloxane, Disteardimonium, Hectorite, Polyethylene, Trihydroxystearin, Triethylhexanoin, Isopropyl Lanolate, Sorbitan, Sesquioleate, VP/Eicosene Copolymer, Dimethicone, PEG-40 Stearate, Propylene Carbonate, Phenoxyethanol, Beeswax, Trimethylsiloxysilicate, Propylparaben, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Methicone, Isobutylparaben. May Contain: Mica, Titatnium Dioxide, Iron Oxides, Bismuth Oxychloride

Min erfaring med disse øyenskyggeprimerne:

Begge disse primerne er kjempebra. Det er ikke mye som skiller dem. Jeg har lest at TFSI er best for tørr hud, mens UDPP passer bedre for fet hud. Jeg kan se at UDPP tørker fortere, så det kan gjerne stemme.

Fargene på skyggene: Jeg klarer ikke å se forskjell på skyggene som er påført oppå disse. Fargene er nydelige og sterke. Lik fargene slik de ser ut før de påføres huden.

Holdbarhet: Begge holdt på skyggene uten å stripe til natten når sminken skulle fjernes.

Ingredienser: UDPP inneholder parabener, det gjør ikke TFSI. Begge inneholder Bismuth, så om du er allergisk mot det, så vær obs.

Blending: Litt vanskelig å blende over disse primerne. Kanskje litt bedre på TFSI? Best å ta på litt skygge av gangen. Har fått teken på det nå, så jeg merker ikke noe til problemet. Har fått tips om å ta en hudfarget skygge over primeren for å lettere kunne blende skyggene over det, men da «forsvinner» fargene. Mulig andre har et magisk triks, men hos meg funker det ikke, ihvertfall. Så kun litt skygge av gangen, og blende med en god blendekost. (Hvis du ser på svampapplikatoren din med spørsmålstegn over hodet ditt, så kast den NÅ!!)

Pakning: TFSI kommer i en tube. Her vil du kunne utnytte primeren til siste dråpe! UDPP kommer i en hard krukkelignende sak med en uhygienisk applikator. Det er umulig å få ut siste rest (ganske mye, faktisk) uten å ødelegge den. Finnes mange guider på YouTube om akkurat det. Jeg personlig kommer til å hive den når jeg ikke får ut mer. Ja, jeg er lat. UDPP selges også i tube, men da i salongstørrelse. Så hvis du er en storforbruker; kjøp tuben!

Farge på selve primeren: Begge er usynlige på huden min. Det er en stor fordel for mitt vedkommende. Jeg ønsker å fargelegge øyelokkene mine med øyenskygge – ikke primeren.

Konklusjon:
TFSI vinner pga pakningen og at den passer bedre til min tørre hud. Ellers er det to fantastiske produkter, og hadde ikke TFSI eksistert, så hadde jeg vært kjempefornøyd med UDPP. Kommer til å kjøpe TFSI igjen og igjen.


One response to “Review: Too Faced Shadow Insurance vs. Urban Decay Primer Potion

Legg igjen en kommentar

