Review: Weleda Sea Buckthorn hand cream

Weleda Sea Buckthorn hand cream (også kjent som Weleda Tindved Håndkrem) kommer i en 50 ml metalltube og kan kjøpes på helsekostbutikken til en dyr penge, eller på f.eks. FeelUnique til en billig penge (£6.95 inkl. frakt).

Jeg har nå klart å bruke den nesten opp, ihvertfall🙂

Ingredienser:
Water (Aqua), Sesame (Sesamum Indicum) Oil, Alcohol, Hydrolyzed Beeswax, Tapioca (Manihot Esculenta) Starch, Lysolecithin, Beeswax (Cera Flava), Glyceryl Stearate SE, Sea Buckthorn (Hippophae Rhamnoides) Oil, Fragrance (Parfum: natural essential oils of Grapefruit, Litsea cubeba, Mandarin, Sweet Orange, Sandalwood, Ylang ylang), Xanthan gum.

Min erfaring med kremen:
Kremen er orange og den lukter appelsin!! Bortsett fra lukten likte jeg den kjempegodt i begynnelsen. Hendene så fine ut. Jeg er «velsignet» med ekstremt tørre og sprukne hender i tørt vintervær, og kremen så ut til å fikse det. Men etter hvert oppdaget jeg at den gjorde hendene mine orange! Og den la seg også som et lag utenpå hendene som jeg kunne pitle av. Den dugde heller ikke på de tørreste dagene. Så da fortsatte letingen etter den perfekte håndkremen… :O

Konklusjon:
Selv om kremen egentlig er ganske grei, så har den et par «bivirkninger» som rett og slett gjør den ubrukelig. Jeg kommer ikke til å kjøpe denne igjen.


Legg igjen en kommentar

