7 sins – 7 makeup palettes

Libresse – The seven collection: Seven designers – 7 sins – 7 tins.

Etter å ha blitt tipset om disse nydelige tinn-etuiene på bl.a. Maquillage sin blogg som hun har gjort om til mini-sminkepaletter, gikk jeg amokk og kjøpte meg fire stk. bindpakker på Rema. Med hver Libresse invisible-pakke er det tapet et kjempefint tinn-etui på toppen! Du kan se hvilket du kjøper, slik at du kan velge selv. Her er de jeg kjøpte:

Les mer her:

Oppi boksene kan du putte dine makeuprefills, eller makeup du har depotet eller presset selv. Har du magnet under skyggen, så kan du putte den rett oppi. MAC-refills er klar til å puttes i pga at de har magnet under. Eller du kan ha et magnetark i bunnen på etuiet. Da kan du putte Coastal Scents Hotpots og SMH-skygger rett oppi. Størrelsen på boksene innvendig er ca 7,5×7,5cm++ (runde kanter) og 12mm i høyden. Du får plass til 9 stk 26mm-pans. Jeg prøvde å skvise oppi en ekstra, men det gikk ikke. Du får plass til 9 NYX-skygger også. Både trio og de single firkantede. Venter på litt NYX-godsaker i posten🙂 Og magnetark og magnetrundinger m/merkelapper😀 Bunnen er ørlitegranne buet, men det går greitt.

Tinn-boks-ideen har rullert på nett lenge, jeg har sett flere ideer på bruk av dette. Både tinn-penaler, tinn-DVD-bokser, osv (sikkert mer solid enn vanlige DVD-bokser, men ikke fullt så populært å stikke av med til slikt om man har en filmelskende mann i huset :D). Hvorfor bruke penger på dyre paletter når man kan lage egne (med mindre man bruker en formue på boksene og magneter). Går an å bruke vanlige DVD- og CD-cover også, og pynte de med lekre ark og dekorasjoner!

Bind-etuiene er kjempelekre, og koster ca 30kr med en pakke Libresse invisible. Løp og kjøp!! De selger de på eBay også, men hvorfor kjøpe der, når man får de omtrent gratis på Rema!


8 responses to “7 sins – 7 makeup palettes

  • Jade

    Og der kjøpte jeg to til *svak*. Så nå har jeg alle unntatt den med munnen. Synes ikke den var så fin🙂

  • Tone Rokås Ånes

    Disse er så fine!! Jeg klarer likevel ikke helt å forsvare kjøpet av en pakke per etui kun for etuiets skyld, dessverre… Men så har jeg riktignok ikke opplevd palettmangel enda, så jeg overlever nok😉

  • Jade

    Jeg får nok ikke brukt alle til paletter jeg heller🙂 Gikk nok litt amokk. Men de kan jo brukes til mange ting. Kommer nok i første omgang til å depote og putte oppi «drugstore»-skygger i dem.🙂 Bindene blir jo brukt opp uansett, de holder seg jo i åresvis, regner jeg med😀

  • Tone Rokås Ånes

    Det var lurt🙂 Og joda, forsåååvidt, men siden det er noe jeg bruker ytterst sjeldent har jeg allerede et lite lager liggende i skapet som aldri ser ut til å bli brukt opp.. Men de holder seg nok, ja😉

  • Christine

    Disse var utrolig flotte😀
    Tusen takk for kommentar på bloggen, jeg må prøve den makeup fjerneren fra Clinique🙂

    Klem Christine

    http://christineiversen.blogspot.com/

  • Jade

    Jeg har akkurat depotet noen skygger og puttet oppi en slik boks. Kommer blogginnlegg om det når jeg har fått redigert bildene🙂 Jeg er nesten like hel😀

    Ja, rensen til Clinique er super. Jeg fant den på Strawberrynet i dag, og med loyalitetsrabatt og «vi savner deg» rabatt, kom det på ca 140,- inkl. porto. Får håpe den kommer fort, reisestørrelsen min er snart tom, og jeg har virkelig ikke lyst til å bruke den oljegreia fra L’oreal🙂

  • Lene Christin

    Så smart🙂 Det er jo mye billigere (å finere!) enn å kjøpe sånn vanlig kjedelig palette🙂

    • Jade

      Ja, de er fine🙂 Et godt alternativ om man skal «gruppere» 9 eller færre skygger, ihvertfall🙂 Håpte UD BOS3 skulle få plass i denne (depoter den), men pga de buede kantene går det ikke… Men gravde frem et gammelt zip-disc-cover som kanskje skal få gjøre nytten😀 Masse rart en kan bruke når en har magnetark!

Legg igjen en kommentar

