Depoting-prosjektet fortsetter – nå med MakeUpStore-skygger

I forrige post skrev jeg at jeg ikke visste om jeg turte å depote MakeUpStore-skyggene mine (jeg har bare to; en øyenskygge og en blush). Så jeg spurte på Kvinneguiden og på Heidi Øksendal sitt forum om noen hadde noen erfaringer med dette. Jeg fikk noen hjelpfulle svar slik at jeg fikk nytt mot, og har i dag depotet disse to skyggene uten skader på hverken de eller meg!

Palett med magnet i bunn og magnetiske (YEY!) MUS-skygger

Jeg fikk tips om et par guider. Den første var Makeup & Beauty: Video: Hvordan Depotte Øyenskygger: MUS, MAC & UD. En fin video, selv om jeg ikke endte opp med denne metoden. Så tipset Malin meg om guiden SminkJante: Depotting av ögonskuggor från Make up Store hvor man brenner på siden for å komme til panen. Malin tipset også om at man kunne brenne under skyggen (fjerne lokket under først) og dytte opp derfra.

Jeg prøvde meg først på Malin sin metode. Jeg satte lighteren under skyggen og det boblet og styrte på. Et lite hull ble det også i plastikken. Jeg prøvde å dytte opp panen underifra, men jeg var gjerne ikke kjapp nok, eller jeg varmet gjerne ikke nok. Plasten ble for fort hard (jeg turte ikke brenne kjempemasse). Så jeg tok tangen til hjelp, slik som MakeupEnkore viser på sin NYX-video og fikk faktisk knekt av et stykke og fikk frem litt av panen og lirket en kniv under og dyttet sprit inn, og fikk løst opp limet mer og dyttet panen opp. Jeg skadet ikke panen eller skyggen i det hele tatt. Panen virket solid, så det har nok litt å si. NYX sine er gjerne mer bevegelige slik at skyggene er mer utsatt pga at panene vrir seg så skyggene kan knuse. På neste skygge droppet jeg lighteren helt, og bare klippet opp plastikken med tangen. Plasten var god å klippe i, så dette gikk egentlig som en lek. Ser du på bildet på «vrakrestene», så er den øverste den jeg bare klippet opp, mens den nederste er den som jeg har brent på (du kan se et «hull» i midten).

Mens jeg fant frem magnetene, merket jeg at den ene festet seg til den ene panen (ikke klisteret, altså). Så MakeUpStore sine skygger er altså magnetiske. Dvs. at de fester seg til magneter uten å ha på magneter selv! Kjempebra! Da fikk jeg dratt nytte av Libresseboksen som jeg monterte magnetark i bunnen på, i forrige bloggpost! Og jeg slapp å feste magneter på de!

Dette var gøy! Gleder meg til jeg har fått hentet NYX-pakken i dag. Der er det fire trioer og to single firkantede. Og så skal jeg gå på jakt etter et gammelt fargeblyantskrin som jeg mener at jeg har liggende på boden. Den er sikkert flott til palettbruk. Kan jo egentlig ikke ha ørten småpaletter liggende å slenge.

Men folkens! Vær forsiktig! Husk at det er dyre skygger som KAN bli ødelagt. Og lighter og kniver og sprettende plast er heller ikke det tryggeste i verden🙂


4 responses to “Depoting-prosjektet fortsetter – nå med MakeUpStore-skygger

Legg igjen en kommentar

