Depoted shadows UD♥NYC

Advarsel!! Sterke scener for emballasje-elskere!!

Ooops!

Ca to måneder gikk det før jeg ble lei av den store emballasjen til Urban Decay Book of Shadows III UD♥NYC. Joda, den var veldig fin. Men jeg trenger strengt tatt ikke en skuff og popupfigurer og et crappy speil når jeg sminker meg. Dessuten hadde jeg lyst til å rearrangere fargene litt. Så surfet jeg litt og fant ut at andre mente det samme, og hadde depotet sine paletter. I går tok jeg «mot» til meg, og fant frem kniven. Jeg kjørte kniven inn i paletten før jeg kunne ombestemme meg, og det var nå for sent å snu!

(Det blir litt gris av depoting, så det ser ikke så pent ut på bildene. Jeg har det vanligvis rent og pent på badet)




Nå har jeg fått av det meste, men vil rive av litt til, så det er lett å komme til med kniv uten å risikere at skyggen spretter vegg i mellom! Jeg har allerede tatt av en skygge, og jeg merket at det ble litt tungvindt å komme til. Da er det bedre å bruke litt ekstra tid på å få av så mye som mulig på forhånd.

Sånn, det får være godt nok🙂 Da var det frem med sprit og kniv igjen, for å løsne disse godbitene fra pappen. Det var seige greier og mye av pappen ble sittende igjen på skyggen. Jeg prøvde å senke hele brettet ned i sprit (uten at det gikk over kanten til skyggene selvsagt), men det hjalp dessverre ikke.

Jeg plasserte skyggene oppå oversiktsarket, slik at jeg ikke skulle rote med navnene før jeg hadde fått vasket av papp- og limrestene på de.

Det var noe herk å vaske bort pappen og limen:/

Men det gikk til slutt! Disse panene er magnetiske. Dvs. at de fester seg til magnet! Da kunne jeg altså bare skrive navnet rett på panen! Genialt!

Mulig dette blir en midlertidig løsning, men her har jeg altså laget meg en palett av et Zip-disk-cover (100mb-disker fra slutten av 90-tallet da tomme CD-er kostet 70 kr og CD-brennere kostet mange tusen kroner). Coveret er ca. 10x10cm (minus ca 1cm til venstre). Jeg limte magnet i bunn, og lagde meg et cover til pynt. Jeg har ikke fargeskriver, så det ble litt håndlaget. Jeg ville også brukt litt tykkere ark, da den ikke vil sitte fint etter en stund. Jeg passet på at skyggene ikke lå inntil kantene (unntatt til høyre her) for ikke å bli skadet av lokket.



Skyggene er altså magnetiske, så du kan ha de i paletter med magnet i bunn. Størrelsen er ca. 2x2cm, så paletten må være minst 8x8cm innvendig. Evt. 4x16cm. Den lille Z-paletten skal passe fint til det (så ei som hadde brukt den til UD Book of Shadows 2 på YouTube). Mulig jeg kommer til å flytte de over i Z-palett etterhvert. Eller freestylepaletten til TKB trading – se neste blogginnlegg! – (17.4.11: freestylepalettene var dessverre akkurat for liten. BOS-skyggene var litt større enn jeg trodde. Jeg målte bare en pan, mens 4 ved siden hverandre ble mer enn 8cm. Da er nok Z-paletten for liten også, regner jeg med. Leste at den var ca 8cm innvendig.).

Jeg er veldig fornøyd🙂 Jeg knuste ingen av skyggene. Det ble noen små hakk etter neglene mine, men det overlever jeg😀

ADVARSEL: Husk at den KAN bli ødelagt! Tenk deg GODT om før du depoter en palett/skygge du er redd for!

OPPDATERING 12. april:
Nå har emballasjen fått seg en plass i reolen. Se – den er like hel🙂 Skal vurdere å kutte av bunnen, siden skuffen er borte. Men det synes ikke så godt med mindre man står helt oppi.


12 responses to “Depoted shadows UD♥NYC

Legg igjen en kommentar

