Shoppingtips: Freestyle-paletter

Nå skal sant sies at jeg ikke eier en eneste freestyle-palett (bortsett fra de jeg har laget selv av Libresse-boksene og Zip-disk-coveret), men jeg trenger noen freestyle-paletter nå når jeg skal begynne å presse løse øyenskygger i 15mm pans som ikke passer i palettene fra CS og SMH som er til 26mm pans. Det er også fint med freestyle-paletter når jeg har drevet og depotet litt forskjellige skygger.

Så jeg gjorde litt research på priser og størrelser. Jeg har som sagt ikke prøvd noen av disse, så alt jeg skriver her er basert på info funnet på nettet. Alle palettene skal ha magnet i bunn. Prisene er ikke inkl. frakt. Er usikker på om størrelsene er indre eller ytre mål. Jeg har sortert palettene etter størrelse (største øverst):

  • SMH Large Freestyle Magnetic Palette – $19
    Størrelse: 8.75″ x 6″ / 22.2 x 15.2 cm
    Laget av plast. Kan også kjøpes på All Cosmetics Wholesale.
  • Z Palette – Large – $20
    Størrelse: 8″ x 4.75″ x 0.44″ / 20.3 x 12.1 x 1.1 cm
    Indre mål: ca 19 x 10 x 0,6 cm
    Laget av papp med acrylvindu. Passer 27 stk 26″. Fås i flere farger og mønstre. Kan også kjøpes på All Cosmetics Wholesale. Følger med 20 stk metall-klistremerker for ikke-magnetiske pans.
  • SMH Small Freestyle Magnetic Palette – $14
    Størrelse: 6″ x 3.75″ / 15.2 x 9.5 cm
    Laget av plast. Kan også kjøpes på All Cosmetics Wholesale.
  • Unii palette – $29
    Størrelse: 2.8″ x 5.4″ x 0.4″ / 7.1 x 13.7 x 1 cm (indre mål)
    Laget av hardplast. Speil i lokket. Skal visst være solid og svært egnet å ha med på tur. Fås i flere farger.
  • Z Palette – Small – $14
    Størrelse: 3.8″ x 3.8″ x 0.44″ / 9.7 x 9.7 x 1.1 cm
    Indre mål: ca 8 x 8 x 0,6 cm
    Laget av papp med acrylvindu. Fås i flere farger og mønstre. Passer 9 stk 26″. Passer også Book of Shadows. Kan også kjøpes på All Cosmetics Wholesale. Følger med 10 stk metall-klistremerker for ikke-magnetiske pans.
  • TKB trading Freestyle Palette – $4.50
    Størrelse: 3.5″ x 3.5″ x 0.5″ / 8.89 x 8.89 x 1.27 cm
    Indre mål: ca. 8,1 x 8,1 cm++
    Laget av papp med acryl(?)vindu. Passer 9 stk 26″. Passer visst akkurat Book of Shadows (ihvertfall nr. 1). Testet med Book of Shadows 3, og det ble akkurat for lite. 4 BOS-skygger blir litt mer enn 8,2, og det er akkurat for stort for disse:/
    <- selger ikke lengre

Så hva har jeg bestilt? Jeg har bestilt de små Freestyle palettene til TKB trading. De er litt mindre enn Z palette sin lille palett, men en tredjedel av prisen! Hvorfor betale 77kr når man kan betale 25kr :p. Synes små paletter er greitt. Tilfelle en av de skulle gå i gulvet :O. Og de er gjerne mer stødig, innbiller jeg meg? Jeg har også sett på reviews at paletten hadde god magnet slik at skyggene satt godt. Det ble $14 i frakt uansett hvor lite eller mye jeg bestilte (nå prøvde jeg ikke å bestille kjempemye da), så det er lurt å shoppe litt mens man er der. Ihvertfall fylle 200-kvoten🙂 Her kjøpte jeg også 15mm pans til pigmentpressing for noen dager siden. Venter på de i posten🙂 Både nettbutikken og varene har fått gode omtaler, så jeg håper jeg blir like fornøyd!

Jeg har som sagt ikke prøvd noen av disse palettene, og heller ikke mottatt varer fra TKB trading enda (nettopp bestilt), så jeg kan ikke gå god for de enda. Men forhåpentligvis snart!

Relatert lesestoff:

OPPDATERING 16.4.11: Jeg har nå fått TKB Trading sine freestylepaletter i posten. De er 8,1×8,1cm innvendig. Akkurat for lite for Book of Shadows 3, men det overlever jeg. De er kjempeflotte til 9stk 26mm-pans f.eks. Eller en haug med 15mm-pans😀. Magneten virker sterk, og hele paletten virker stiv og stødig. Lokket lukkes med magnet og sitter godt. Veldig fornøyd! Palettene var i postkassa 4 dager etter shipping og 6 dager etter bestilling. (Sist gang tok det to dager lengre inkl. en søndag).


5 responses to “Shoppingtips: Freestyle-paletter

  • Elizabeth

    Eg har to store Zpalettes og er veldig fornøyd med dem. Har også et Unii palette som er veldig fint og mye mer solid enn feks Zpalette. Liker begge deler eg da🙂 Og ja, Unii palettene er i hardplast. Tåler nok en god del🙂

  • Jade

    Takk for erfaringer🙂 Jeg har lagt inn nå at den er i hardplast!

  • Sminkeskapet

    Når du får tid, må du virkelig vise hvordan man presser øyenskyggene selv. ;D

  • Jade

    Jeg har faktisk ikke prøvd å presse noe enda. Men nå er alt utstyret klart! Og jeg har fått 15mm pans i posten i dag, så nå må jeg snart ta meg tid til å teste ut dette!

  • Jade

    OPPDATERING 16.4.11: Jeg har nå fått TKB Trading sine freestylepaletter i posten. De er ca 8,1×8,1cm++ innvendig. Akkurat for lite for Book of Shadows 3, men det overlever jeg. De er kjempeflotte til 9stk 26mm-pans f.eks. Eller en haug med 15mm-pans😀 . Magneten virker sterk, og hele paletten virker stiv og stødig. Lokket lukkes med magnet og sitter godt. Veldig fornøyd! Palettene var i postkassa 4 dager etter shipping og 6 dager etter bestilling. (Sist gang tok det to dager lengre inkl. en søndag).

Legg igjen en kommentar

