Depotting, magneter, tinn og… Ooooooops!!!

Jeg har depottet litt NYX og festet runde magneter på baksiden. De sitter godt i tinnboksene til Libresse, men jeg ville ha noe større. Dermed så gjorde jeg 15-pans-paletten til SMH om til en freestylepalett og la et magnetark i bunnen. Jeg synes ikke skyggene satt noe godt når der var magnet mot magnet. De sklei frem og tilbake noen av de. Magnetismen er ikke helt heldekkende på arket, noe man merker når man drar noe bortover arket, da går de litt hakkete. Men det er ganske tett. Kanskje et slags rutenett? Kanskje de runde magnetene er slik også, at det rett og slett ikke er like mye magnetområde på alle magnetrundingene. De sitter godt på tinn, og tinnpans sitter godt på magnetarkene, men på magnet sklir noen av de bare frem og tilbake om jeg heller på paletten. OPPDATERING 14.4: Det ble litt bedre når jeg tok av etikettene, men fortsatt ikke godt nok til magnet mot magnet.

Jeg fant da ut at depottede skygger med magnet bakpå, må jeg ha i tinnpaletter. Jeg gikk da på skattejakt i boden og fant et gammelt fargeblyantskrin.

Jeg røsket ut plastdingsen, og den var klar til bruk!

Etterpå det, fant jeg ut at jeg skulle dekorere den litt. Noe som ble raskt utsatt på ubestemt tid, da hele greia gikk i gulvet når den skulle tørke litt…. :O Champagne, Volcano og den lyseste i ene trioen gikk i 1000 knas!

Kjapt og gæli prøvde jeg å reparere dem med sprit (håper det er nok med 70%)… Jeg får se i morgen hvordan det gikk. Jeg dynket sprit nedi, og presset med en mynt. Champagne ser litt rar ut med et rundt avtrykk 😀 Volcano (square) helte jeg over i en 26mm rund pan. Og den lyse i trioen var nesten like hel, bare en bit som falt utav som jeg puttet oppi igjen. Jeg gidder ikke å ha de i ovnen siden to av de har magnet bakpå, regner med at det går greitt å la de tørke over natten. Godt jeg ikke hadde depottet flere NYX-skygger enda. OPPDATERING 14.4: De reparerte skyggene er nå så gode som ny, selv om de ikke er så lekre å se på 🙂

Så dette er hva som kan skje når man depotter og har skyggene i paletter og er uforsiktig 😀 IKKE depot skygger du ikke har råd til å miste!! Og ha dyre skygger i stødige paletter! Jeg vil ikke anbefale freestylepaletter til MAC-skygger, for å si det sånn! Ihvertfall ikke slike jalla-tinnbokser 🙂


5 responses to “Depotting, magneter, tinn og… Ooooooops!!!

Legg igjen en kommentar

