Shoppingtips: Reise-refill-flasker til shampo osv.

Det største problemer med refillflasker til sjampo, sepe og lignende, er at plasten er så knallhard at man ikke får skvist ut alt innholdet. Med mindre innholdet er tyntflytende. Jeg har tidligere hatt noen flasker som jeg kjøpte på Cubus som var ganske myke. Tror kanskje det var Depend sine, men finner de ikke igjen. Så fant jeg disse flaskene i fargene rosa og lyseblå på Nelly.com (som nå har fri frakt!). De koster 49,- for en 3-pakk. Jeg bestilte, og vips var de i postkassa (er så vant til å bestille fra utlandet). De er 100ml, så kanskje litt store om man har mini-mini toalettveske. Men for meg er det en ypperlig størrelse. Og de var akkurat så myke som jeg håpte på. Det er en grei propp med hull i åpningen som selvsagt kan tas ut ved påfyll eller om man ønsker stor åpning.

Hvis 100ml er litt stort, så ser jeg at VitusApotek har en 60ml-flaske til 10 kr/stk. Jeg har ikke testet denne eller sett den på ordentlig. Men på bildet ser den ganske grei ut.

Lindex har også noen små hvite (30ml) som er myke og greie! Vet ikke pris.

Ja, nå er jeg klar for sommeren🙂 Kjøpte også en miniutgave av hårsprayen min fra Nelly. Trodde aldri jeg skulle kjøpe noe fra Nelly etter de voldsomme NYX-prisene, men kanskje jeg skal gi de en sjans til i løpet av sommeren mens de har fri frakt🙂


2 responses to “Shoppingtips: Reise-refill-flasker til shampo osv.

  • Prinsessen og Iris

    Mine favoritter er flaskene og boksene fra Muji, som du får i ulike varianter hos Åhlens. De virker å være av litt bedre kvalitet enn det meste av annet jeg har testet i denne sjangeren. Kanskje litt dyre, men jeg vasker mine i oppvaskmaskin etter bruk, og da er de klare for ny påfylling ved neste anledning.

  • Jade

    Tror jammen jeg må ta en titt på Åhlens neste gang jeg er på senteret🙂

Legg igjen en kommentar

