Review: Philips Lumea IPL-hårfjerningssystem

Philips Lumea er et hjemme-laser-apparat hvor du kan fjerne hårene dine med laser i ditt eget hjem, istedet for å bestille dyre timer på laserklinikker! Den er ikke like sterk som de på laserklinikkene, så den må brukes oftere, visstnok, men det blir uansett billigere. Og praktisk at du slipper å avtale time og reise land og strand for å få gjort dette.

Har brukt denne i nesten to måneder nå, og er ikke hårfri på leggene enda. Men det er ikke langt i fra. Har gjerne rundt 30% igjen? Uansett, jeg er tålmodig og optimistisk, og dette slår uansett både voksing, epilering, hårfjerningskrem og barbering (må jo barbere litt nå også da). Uansett kjekt å se hvordan det minker. Slippe (etterhvert) å se og kjenne stubber! Er bedre å ta det før det kommer ut😀

Det er litt kjedelig når jeg driver og zapper. Men det gjør ihvertfall ikke vondt! Og jeg må ikke kjøpe nye produkter hele tiden (barberblad, kremer, voks, osv). Litt vanskelig å ha oversikten på hvor man har zappet, så jeg tegner opp streker på leggen så jeg har noe å følge :p Etter opplading varer batteriet i ca 15 minutt. Ca en legg. Så da må jeg lade opp og ta andre leggen senere. Litt kjedelig, men det er for en god sak! Etter en uke ++ så vokser håret ut men er helt løst (hvis jeg fikk tatt det i «vokse-fasen»). Man kan bare dra det ut uten å bruke neglene/pinsett. Ellers så faller det vel ut av seg selv.

Kjenner jeg blir litt skuffet når jeg ser hår som vokser ut men som ikke er løse, men kan nesten se ut som det er et samlet område. Kanskje et område jeg har glemt å ta? Begynte ikke med oppstrekingen før sist gang. Før det, så barberte jeg området rett før jeg skulle zappe det. Stripe for stripe. Men nå er det så lite hår, at jeg mistet oversikten!

Det hadde jo vært kjekt om dette var permanent. I følge Philips, så er det ikke det. Men det er jo lov å håpe at det er det likevel:/ Uansett deilig med glatte legger, selv om jeg må zappe de med 2 (4) ukers mellomrom resten av livet om jeg må det.

Det gjør ikke noe vondt. Med mindre man kommer borti glasset med huden. Det kan man gjøre på steder hvor det er litt mer «kjøtt», eller hvor huden er litt løs (f.eks. under armene). Så strekk ut huden, pass på at den ikke er bøyd slik at den kan komme inn til glasset! Og ta gjerne slike områder i begynnelsen før glasset blir for varmt! Kan også gjøre vondt om du slurver med barberingen og håret brennes. Tatoveringer og føflekker skal man visst også være forsiktig med pga at det er ekstra mye pigmenter der og sjangs for å brenne seg. Har ikke merket noe på føflekkene mine, men så er de bare små.

Dette er bare en foreløpig omtale. Det kommer oppfølging etter hvert! Bilder får dere ikke se😀

Sammendrag:

Bakdeler:

  • Zzzzzzzzz kjedelig å zappe
  • Batteriet varer bare i 15 minutter
  • Vondt hvis du brenner deg
  • Dyrt i innkjøp
  • Mister litt oversikten over hvor du har zappet
  • Virker ikke på lyse hår (men jeg er heldigvis brunette)

Fordeler:

  • Glatt hud uten stubber (etterhvert)
  • Ingen utgifter etter innkjøp (kremer, barberblad, osv)
  • Håpet om permanent hårfjerning
  • Apparatet er trådløst, så du kan sitte hvor du vil
  • Smertefritt så lenge du klarer å ikke brenne deg
  • Du slipper inngrodde hår
  • Du slipper sår hud etter barbering eller bruk av kremer
  • Endelig er det BRA å ha mørke hår på lys hud!

Synes absolutt at fordelene veier tyngre enn bakdelene her!

Har du prøvd denne? Hva er dine erfaringer? Legg gjerne igjen link til din(e) omtale(r)!

Relevante linker:

Bare si fra om jeg skal legge til din link, eller evt. fjerne din link.


4 responses to “Review: Philips Lumea IPL-hårfjerningssystem

  • Tone Rokås Ånes

    Jeg kjenner jeg er fryktelig nysgjerrig på denne, men det får evt. bli til jul om bankkontoen går med på det. Skal følge med på dine erfaringer i mellomtiden!

  • Jade

    🙂 Det ble forskudd på min bursdagsgave. Jeg har bursdag i høst😀

  • Kamilla Haaland

    Åhr, har så lyst til å prøve ut dette, men er redd jeg kanskje har for lyse hår…

    • Jade

      Ja, de sier at du bør ha mørke hår og lys hud. Det fungerer f.eks. dårlig på solbrun hud selv for brunetter. Så om du har lyse hår, så tror jeg ikke at jeg ville tatt sjansen. Jeg har ikke vært så blek på en god stund nå pga sommer og sydentur på vinteren, så jeg har ikke fått brukt denne på en stund. Hårene kommer tilbake, men det er nok redusert med 50%, så til høsten er det påan igjen🙂 Det tar tid, men jeg får vel bare sette av tid i timeplanen🙂

Legg igjen en kommentar

