My makeup story

Sommertid er agurktid, og da passer det bra med en «god gammeldags» tagging (fra ViktoriaMakeup). Her er min «makeup story»:

1. Hvor gammel var du når du startet med sminke?
Jeg tror jeg må være en av de tregeste. Jeg «lærte» meg å sminke meg av ei venninne når jeg var 25 år gammel :O Jeg var dessverre ikke særlig flink etter det heller…

2. Hvordan startet din interesse for sminke?
For et par år siden begynte interessen for å kaste svamp-applikatorene, utvide øyenskyggesamlingen (som da bestod av en trio fra L’Oreal) og bytte ut den flytende foundationen i fullstendig feil farge (som jeg heldigvis aldri brukte).

3. Nevn noen av dine favorittmerker
Everyday Minerals (foundation, øyenskygger), MAD Minerals (øyenskygger), Coastal Scents (øyenskygger) og Stars Makeup Haven (øyenskygger), Clinique (mascara, concealer og sminkefjerner), Urban Decay (øyenskygger)

4. Hva betyr sminke for deg?
Ikke annet enn at det kan gjøre en penere. Og så er det litt gøy å eksperimentere. + at det har blitt et lite hobbyprosjekt å depotte og presse skygger.

5. Hvis du kunne velge kun 4 produkter til ansiktet, hvilke ville det vært?
Mascara, foundation, concealer og lipbalm

6. Hva er din favoritt-ting med sminke?
At man blir penere🙂

7. Hva synes du om “billig sminke” sammenlignet med “dyrere sminke”?
I mange tilfeller får du det du betaler for. I andre tilfeller er billig like bra som de dyre. Jeg prøver å finne sminke som har god kvalitet uten å tømme lommeboka. Jeg har skjønt at når det gjelder leppestift, så må man gjerne legge ut litt. NYX-leppestiftene forsvinner jo nesten før jeg har lagt dem på… Jeg har forresten øyenskygger fra Chanel som er kjempelite pigmenterte. Selv skygger til noen få dollar er bedre:/

8. Hva er et tips du vil gi til en nybegynner?
Fra en nybegynner til en annen; Kast svamp-applikatorene, kjøp noen skikkelige koster. Begynn gjerne med Sigma og kjøp dyrere senere når du kjenner behovet ditt, og hvis Sigmakostene ikke strekker til. Husk øyenskyggeprimer! En hel verden åpnet seg for meg når jeg oppdaget den! UDPP eller TFSI er bra! Lær ALT på YouTube! Billige øyenskygger betyr at du kan kjøpe flere farger og eksperimentere mer! (ops, det var visst mer enn ett tips)

9. Hva er en sminketrend, du aldri har forstått?
Skimrende hvit skygge i indre øyekrok og over det hele ovenfor globalen. OG skimrende foundation (spesielt sammen med skimrende øyenskygger og lipgloss).

10. Hva synes du om skjønnhetssamfunnet på Youtube?
Mulig jeg misforstår spørsmålet, men det er mye å lære på YouTube. Jeg har lært mye der!

Jeg tagger………….. DEG!


Legg igjen en kommentar

