Swatches: NYX Round Lipsticks og Black Label

Jeg ble som mange andre litt bitt av NYX Round Lipstick-basillen. Kjempebillige leppestifter, og masse farger å velge mellom. Black Label får du på Cherry Culture til $7.50 og Round Lipstick får du på Cherry Culture til $4. De er veldig ofte på salg (sånn som nå), så ikke kjøp de når de er full pris.

Her er swatches. Jeg har tatt de oppå en stripe med en nude lipliner for å få frem farge når den er over leppene. Var ikke så stor forskjell. Er nok mer forskjell når de påføres leppene skikkelig. Men jeg får ikke til å ta bilder av leppene mine🙂

Så hva er dommen? Joda, bra produkt til den prisen. Men er det godt nok? Er en leppestift god nok når du må påføre den på ny hver time eller når du har spist eller drukket? Når den «blør» utover? Når den striper seg i leppefoldene og stripene i tillegg har «neonskjær» og nærmest skriker; se, jeg koster bare 12 kr! Nei, dette var bomkjøp for min del! Noen få av dem var ok i fargen. Liker Heather og Saturn. Har ikke utforsket fargene så voldsomt enda. Men det er mye neon-aktig. Egentlig foretrekker jeg leppefargen min som den er. Så kan jeg heller konsentrere meg om øynene🙂 Et annet problem er at de fleste er veldig «frosty». Leppene ser veldig metalliske ut – på en veldig negativ måte. Se leppen-swatchesene på Shimmerkisser for å se hva jeg mener. Hun mener forresten det samme om finishen.

Hadde sikkert vært bedre om jeg hadde brukt noe lipsealer-greie og en sånn «tusj» som man tar utenfor leppene så det ikke skal «blø», men det gidder jeg ikke bruke penger på. Jeg har prøvd lipliner, men det holdt ikke noe lengre med det under. Ikke hjalp det med concealer utenfor leppene, det ble bare verre (kommer gjerne an på hvilken concealer man bruker). Og jeg har brukt både pensel og presset av med cleenex. Nei, takke meg til Weleda Everon lipbalm🙂


10 responses to “Swatches: NYX Round Lipsticks og Black Label

  • Tone Rokås Ånes

    Haha, Everon er favoritten min også. Og Jelly Kiss fra IsaDora, de duger!
    Hvordan synes du liplineren fra TF er?

  • Renate

    Jeg er i grunnen veldig enig. Skjønner ikke helt hypen på disse. Om jeg igjen og igjen må påføre leppestift, den blør og legger seg i hver skrukke så gir jeg en stor f i om den bare koster noen kroner. I tillegg syns jeg at mange av fargene er umulige å bruke, for halvparten er så frosty at man ser ut som en diskokule. Mine ligger dessverre bare i skuffen:/

  • Jade

    Huff, ja:/ Og skal jeg bruke noen av dem, så kan de ikke være for mørke heller, siden de forsvinner så fort. For da ser man det jo med en gang:/

    Tone: Liplineren gjør ingenting for meg. Det eneste måtte være om jeg skulle forstørre leppene ved å tegne utenfor. Men det gjør jeg ikke uansett. Siden den er leppefargen, så forsterker den ikke fargene. Og for meg så forlenger den ikke holdbarheten heller. Har prøvd å bare ta den på halve siden, men leppestiftene forsvinner like fort på begge sidene. Men har lest på reviews at den skal være god, så det kan jo være at det er «bare meg», eller rett og slett kanskje bare leppestiftene🙂

  • Anne

    jeg syns disse er helt ok. bra for prisen, men ikke de beste leppestiftene på markedet

  • Jade

    Ja, vi er alle forskjellige, heldigvis🙂 Og noen har nok bedre teknikk enn meg, og får et bedre resultat🙂

  • Lene Christin

    Ble litt skuffa over disse, har hørt så mye bra om de, men syns ikke de er noe pen på. Nei, neste blir nok en mac leppestift🙂

  • Jade

    Jeg tror ikke jeg tør å kjøpe en MAC-leppestift :O Fikk akkurat min første MAC-øyenskygge, og nå skjønner jeg hvorfor folk elsker dem! Tror jeg må låse inn VISA-kortet mitt🙂

  • Stine Camilla

    Jeg liker nyx leppestiftene veldig godt. De sitter veldig bra på leppene mine i allefall🙂
    Har du påført de med leppepensel? For du må påføre med leppepensel, og ikke rett fra leppestiften. Med en leppepensel, så striper den seg ikke på mine lepper i allefall.

    Du må gjerne gi de til meg hvis du ikke vil ha de…hehe :p

  • Jade

    Prøvde med pensel🙂 Tror bare jeg har vanskelige lepper🙂

Legg igjen en kommentar

