Omtale/Swatches: Jeg kjøpte MAC Humid eye shadow

…og det skulle jeg aldri ha gjort…

Humid er på 1,5g i 26mm pan med magnet og fås kjøpt «billig» på All Cosmetics Wholesale til ca 60,- i skrivende stund. De vanlige øyenskyggene er litt dyrere og koster fra 80,- og oppover.

Jeg har alltid lurt på hva hypen med MAC-skygger er. Man får jo «tilsvarende» skygger til en brøkdel av prisen. De er jo sikkert like gode (SMH, CS, osv). Men så kjøpte jeg MAC Humid. Til tross for at jeg har ørten såkalte «duper» av den. F.eks. NYX Mermaid Green og Milani Clover. Så prøvde jeg den på. Holy Grail!!! Makan til pigmentert skygge! Jeg tok skygge på kosten, og den overførte seg til øyelokket mitt som om den aldri hadde gjort noe annet! Her må jeg bare låse inn VISA-kortet mitt, for dette kan bli farlig!🙂 Prisen stopper meg heldigvis. ca 60 kr på All Cosmetics Wholesale for refills + frakt. Og jeg har jo masse gode skygger fra før. Det blir definitivt ikke siste MAC-skyggen jeg kjøper! Men kjøpene skal være gjennomtenkte. Det er greitt å «ta en sjans» når man kjøper NYX-skygger til 20++ kr, men litt verre når de koster en del mer.

Humid er nydelig og den passer perfekt sammen med Everyday Minerals sin Cypress + en rosa i globalen, f.eks. Jeg har swatchet og sammenlignet med lignende skygger (Har swatchet Humid flere ganger så det er lettere å sanmenligne). Blant annet dupene NYX Mermaid Green og Milani Clover. De ligner litt, men Humid er mer «skogsgrønn». Jeg liker også bedre finishen på Humid (Frost). Mens de andre shimrer som juletrekuler og billakk, så er Humid sin mer diskret uten å være matt. Jeg var redd for at det skulle være et bomkjøp pga dupene som jeg hadde fra før, men Humid er bare 10 ganger finere!

Tommelen opp! Dette var vel verdt pengene!


7 responses to “Omtale/Swatches: Jeg kjøpte MAC Humid eye shadow

Legg igjen en kommentar

