Blog link love – august ++

Jeg ser mange (utenlandske, ihvertfall) har ukentlige poster hvor de linker til gode bloggposter de har snublet over i løpet av uken. Det synes jeg var en kjempegod ide, og jeg starter dermed med linker fra hele august som jeg har «likt» på BlogLovin. Jeg gikk litt amokk, så det ble litt eldre poster også😀 Here goes:

Bilde av min fantastiske MAC-øyeskyggesamling :O

Har fått smaken på MAC-skygger, og har dermed sansen for når bloggere legger ut sine nøye utvalgte MAC-paletter! Se f.eks. på Monica (Sminkehimmelen) sin bloggpost «Mine MAC paletter», Rebekka (Makeup by Rebekka) sin post «Mine Mac-paletter» (hjelpe meg så mange skygger!) og Marlena (MakeupGeek) sin post «Top 10: MAC Neutral Eyeshadows». Mye bra på MakeupGeek, forresten! Vet den er litt «gammel», men hadde sansen for denne Penelope Cruz-tutorialen. Siden jeg skriver om MAC-paletter, så må jeg nesten ta med Renate (Renates Sminkeeldorado) sin imponerende samling i disse flotte postene: «Mine MAC-paletter», «Mine MAC-paletter – del 1» (lilla-farger), «Mine MAC-paletter – del 2» (nøytrale farger), «Mine MAC-paletter – del 3» (grønn, blå, gul, sølv og svart). Celina (by Celina) sin fantastiske post «Øyeskygger, finisher og pigmenter» (MAC, of course!). Og til slutt Delicate Hummingbird sin post «MAC swatches galore! – eyeshadows part II». De siste er altså ikke fra august, men likevel veldig aktuelle!

Bun Bun (Makeup Tips & Beauty Product Reviews) lærer oss hvordan vi skal tightline med bilder og tekst steg for steg: «Eye Makeup Tutorial: Tightlining for thicker lashes and bigger eyes». Det er vel ikke så innviklet, men greitt å få med seg likevel for sånne «newbies» som meg🙂 Hun har forresten veldig fornøyelige reviews og morsom rating-system!

Jeg må også få med den utrolig stilige looken som Silje (Lille Silje) har gjort her: «Inspirert Dagens Look».

Martina (Sminkebloggen) har laget en flott guide; «Sminketips – hvordan legge øyenskygge». Veldig lett å skjønne! Og selv om jeg ikke liker å innrømme det, så lærte JEG noe nytt, ihvertfall😀

Hilde Christina har et blogginnlegg «Foundations og farger – Oversikt!» hvor mange av hennes lesere har lagt ut hvilke farger de bruker på de forskjellige foundationmerkene. På den måten kan man få tips fra andre med samme hudfarge hvis man skal bytte og ikke vet hvilken farge man skal velge! Veldig nyttig.

Og så til slutt; I bloggen Beauty’s Bad Habit kan man lese bloggposten «Beauty Blog Photography 101». Her får vi tips om hvordan vi skal ta bilder til bloggen! «Litt» gammel post, men måtte ha den med likevel🙂

Så var planen videre å ta det sånn ca ukentlig. Men godt mulig det blir litt sånn i rykk og napp🙂


7 responses to “Blog link love – august ++

Legg igjen en kommentar

