Nøytrale øyenskygger fra MAC – da var de kjøpt!

Viser til innlegget jeg postet for litt siden; På utkikk etter nøytrale matte MAC-skygger. Jeg spurte litt om hjelp her, og på forumet til Heidi i Swatche-request-tråden som jeg startet for anledningen😀 Og så googlet jeg og trålet nettet etter swatches og reviews. Målet var å finne matte (eller nesten matte) brune/beige-farger som passet godt sammen. Jeg lagde meg en liste etter researchen, og tok meg en tur på MAC i Bergen med UDPP på armen😀

Det var en fin opplevelse! Koselige og serviceinnstilte ansatte, lite folk i butikken så jeg kunne ta meg god tid, og to stativ med nydelige skygger i fantastisk kvalitet som jeg aldri har sett/kjent maken til (det bør det nesten være når de koster 105,-/stk!)! Jeg swatchet og swatchet og fant meg til slutt 9 skygger som jeg bare måtte ha (godt jeg hadde fått penger til bursdagen!) (MAC Cosmetics sin beskrivelse i kursiv):

  • Blanc TypeCreamy beige (Matte²).
  • BruléSoft creamy-beige (Satin). Denne var slik jeg trodde Kid skulle være. Kid var jo faktisk like mørk (om ikke mørkere) som Wedge. På bildet ser Brulé ganske lik ut som Blanc Type, men det er litt forskjell – på armen, ihvertfall.
  • WedgeSoft muted beige taupe (Matte).
  • CorkMuted golden brown (Satin). Var redd denne skulle være grønn/skitten i fargen, men den var fin🙂
  • EspressoMuted golden brown (Matte). Var også redd for grønn/skitten farge på denne, men den var kjempefin den også.
  • BrunMuted blackish-brown (Satin).
  • All That GlittersBeige w/gold pearl (Veluxe Pearl). Jeg falt pladask!
  • Satin TaupeTaupe with silver shimmer (Frost). Wow!
  • Brown DownTeddy bear brown (Veluxe). Litt rødere enn de andre, men måtte ha den likevel. Hadde egentlig bestemt meg for Corduroy, men den var utsolgt. De var uansett nesten like. Brown Down er vel hakket mer rød.

Jeg tenkte litt på Woodwinked og Bronze også, men tenker at UD Naked palette har noen ganske like farger der.

De har midleridig flyttet inn i en freestyle-palett fra TKB-trading. De sitter sånn passe godt siden det er magnet mot magnet. Når jeg får metallplater i posten (fra e.l.f Compact-palettene), skal jeg erstatte magnetene med metallplatebiter, og hive skyggene i magnet-palettene fra Coastal Scents. Satser på at det blir vellykket, og at de sitter som støpt😀

Swatches kommer!

Bilde med navn:


13 responses to “Nøytrale øyenskygger fra MAC – da var de kjøpt!

Legg igjen en kommentar

