Swatches/review: Nøytrale MAC-skygger

Da har jeg fått swatchet de nøytrale MAC-skyggene jeg kjøpte hin dagen. Jeg tok ikke med All That Glitters og Satin Taupe i denne omgang. Får heller ta en swatcherunde med de en annen dag. Først bilde av skyggene som jeg hadde i forrige post:

Her er skyggene jeg har swatchet (Noe av teksten er det samme som jeg skrev i forrige post). Jeg har sortert de fra lysest til mørkest, og tatt Brown Down til slutt siden den skiller seg litt ut fra skalaen:

  • Blanc TypeCreamy beige (Matte²). Lys «hvit» matte highlight. Var godt fornøyd med denne! Jeg synes ikke shimrende highlights passer så godt på meg.
  • BruléSoft creamy-beige (Satin). Denne var slik jeg trodde Kid skulle være. Kid var jo faktisk like mørk (om ikke mørkere) som Wedge. På bildet ser Brulé ganske lik ut som Blanc Type, men det er litt forskjell. Denne er vel omtrent hudfargen min.
  • WedgeSoft muted beige taupe (Matte). Den er litt lysere enn Cork, selv om det ikke synes så godt på swatchene.
  • CorkMuted golden brown (Satin). Var redd denne skulle være grønn/skitten i fargen, men den var fin🙂
  • EspressoMuted golden brown (Matte). Var også redd for grønn/skitten farge på denne, men den var kjempefin den også.
  • BrunMuted blackish-brown (Satin).
  • Brown DownTeddy bear brown (Veluxe). Litt rødere enn de andre, men måtte ha den likevel. Hadde egentlig bestemt meg for Corduroy, men den var utsolgt. De var uansett nesten like. Brown Down er vel hakket mer rød.

Alle skyggene var gode å jobbe med. Både i panen og på huden. Gode å blende og godt pigmenterte. Merker god forskjell på disse og andre skygger jeg har (som ikke er MAC)! Har hørt at matte skygger (også fra MAC) kan være tørre og vanskelige. Det merket jeg heldigvis ikke noe til. Testet de ut i dag sånn kjapt (unntatt Brown Down). Hev på All That Glitters også, og ble ganske så fornøyd med resultatet🙂

Prisen på disse er 105,- pr. stykk for 1,5g i 26mm (25mm?) pan (dette er refills til palett. Vanlige skygger i boks koster mer). I forhold til andre merker kan det virke dyrt. Men her har jeg gått i butikken og faktisk sett skyggene på huden min, og sett at de passer sammen. Dvs. at det ikke er et eneste bomkjøp her! Hvis jeg ser på alle andre billigskygger jeg har kjøpt på nett, og regner om prisen i snitt på de skyggene jeg faktisk klér og liker, så blir snittprisen ganske høy (bomkjøp er dyrt!)! I tillegg er MAC-skygger kjempegode! Så de kan godt være litt dyrere! Og det er klart en fordel å kunne se skyggene i butikk, swatche de, og bli møtt av dyktige og serviceinnstilte ansatte!

Nå føler jeg at jeg har en basissamling på matte nøytrale beige/brune skygger. Skygger som jeg kan bruke til å forme øynene. Eneste jeg skulle hatt en svart også. Jeg har masse svarte skygger, så jeg må se over de en dag, og evt. kjøpe en svart MAC (Er det Carbon som er greia?) hvis jeg har blitt for kresen nå. Så nå kan jeg konsentrere meg om farger igjen. Uten å være på konstant let etter nøytrale. Det blir nok mest handling på nett, men jeg kommer nok til å ta noen «snopeturer» på MAC for å finne fine farger der også, siden man egentlig ikke vet hvilken farge man kjøper på nett. En må liksom stole på reviews og swatches.🙂

Konklusjon: Jeg er herved MAC-frelst! Det startet med Humid, hadde en liten nedtur med Juxt, men full opptur og jul og bursdag på én gang med disse skyggene her! Nå vet jeg hva «all the fuss is about!»

Swatches i dagslys (fra vindu) oppå UDPP (fargene kan variere fra virkeligheten):

Sorry litt ute av fokus her og der :O


13 responses to “Swatches/review: Nøytrale MAC-skygger

  • Victoria Makeup

    Ang den svarte skyggen du vil ha kan jeg virkelig anbefale Beauty Marked istedenfor Carbon. Den ser kanskje ikke svart ut, og det er kanskje skummelt at det er lilla glitter i den, men når du får den på er den 100 ganger mer pigmentert og enklere å jobbe med enn Carbon. Det lilla glitteret blir borte med en gang (selv om det er litt dumt, fordi den er veldig fin i panen) og det blir som å jobbe med en shimmer selv om den er matt😀 Jeg bruker min hver eneste dag til å mørkne sminkningen, fordi jeg er veldig glad i smokey eyes og et hardt uttrykk🙂

  • Jade

    Hmmm… Får ta meg en swatcherunde igjen neste gang jeg er i byn, ser jeg🙂 Skal sjekke ut Beauty Marked også!

  • Lene Christin

    Så fint å høre at alle er gode å jobbe med og ikke tørre! Brown down, espresso, cork, wedge og brule ser ut som de jeg trenger mest atm. Men jeg syns cork og wedge så litt like ut?

  • Jade

    Ja, du trenger sikkert ikke begge to, siden de er såpass like (men de er nok mer forskjellig enn swatchene viser). Du får ta en tur på MAC og se hvilken av dem du vil ha.🙂

  • Monica S

    Mange fine, har noen av dem. Jeg vurderer også å skaffe meg Brun og enten Wedge eller Cork. Tror ikke jeg trenger begge to med det første. Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke bruker mine matte skygger så ofte som jeg bør, men ble litt inspirert nå.😉

    Jeg kjøpte meg Typographic, som er en gråaktig svart. Uansett veldig mørk. Mange skryter mer av konsistensen av den og at den er enklere å blende enn Carbon. Liker den godt. Kommer nok uansett til å kjøpe Carbon etterhvert. Mest fordi jeg lider av samlegalskap når det kommer til MAC øyenskygger😛

    All That Glitters og Satin Taupe er to av mine all time favoritter forresten!

  • Jade

    Kan skjønne samlegalskapen🙂 Har flere skygger som jeg aldri kommer til å bruke, men som jeg bare liker å se på fordi fargen er fin🙂 Men satser på å kun kjøpe MAC-skygger som jeg kommer til å bruke, siden de tross alt koster litt🙂 Men lett å la seg friste!

  • Jade

    Da var UD Perversion og Naked bestilt i rund form for å gjøre nøytralsamlingen mer komplett🙂

  • Nye MAC skygger! « Pene Perler

    […] På vei hjem fra Berlin ble det et stopp i Oslo på noen dager og da tok jeg meg tid til en tur innom MAC på Glasmagasinet. I det siste har jeg lest endel blogginnlegg om nøytrale mac øyenskygger, blant annet hos I love Cosmetics og  Ginas Sister. […]

  • birgitsmakeup

    Nydelige fager…. har sett på noen som jeg vil ha med meg hjem for å prøve å teste ut🙂

  • Swatches/review: MAC-øyenskygger – farger « Giana sister

    […] ikke lenge siden jeg ikke hadde en eneste MAC-øyenskygge. Så kjøpte jeg Humid, ble helfrelst, kjøpte en del nøytrale/”matte”, + Satin Taupe og All That Glitters, og så ballet det på seg, og nå har jeg 17 stk om jeg har […]

Legg igjen en kommentar

