Swatches: Nøytrale matte skygger – MAC, Coastal Scents og Urban Decay og en dupe

Jeg har nettopp kjøpt meg noen matte og nesten matte nøytrale MAC-skygger i brun-/beigetoner. Jeg mangler vel noe i mellom MAC Wedge / MAC Cork og MAC Brulé, og så skulle jeg hatt en svart. Jeg gikk dermed igjennom samlingen av faste skygger som jeg allerede har (Jeg har prøvd å presse matte skygger selv, men det gikk heller dårlig).

Av svarte skygger så har jeg kun to stk (teoretisk, ihvertfall…). Urban Decay Perversion og Coastal Scents M23. Jeg håpte at CS sin skulle være best, siden den er rund og dermed «matcher» MAC-skyggene bedre. Dessverre så er den svært dårlig pigmentert. Dessuten var den full i glitter(???), her tror jeg at den har blitt «overfalt» av en av de andre skyggene (CS S30) i CS Fall Festival hvor den opprinnelig stammer fra. Urban Decay Perversion derimot var kjempegodt pigmentert, og den var en drøm å bruke (ergo kommer jeg ikke til å teste ut MAC Carbon). Dessverre er den firkantet fordi den kommer fra UD Book of Shadows 3. Hvilket betyr at jeg må putte mine nøytrale skygger i en freestyle-palett hvis jeg skal ha denne i. Det tror jeg nesten jeg må gjøre uansett pga neste avsnitt.

Så var det den mellomtingen mellom MAC Wedge / MAC Cork og MAC Brulé. Her kastet jeg meg over Urban Decay Naked-paletten. Jeg har ikke så mye matt fra før av, så det er ikke så mye å sammenligne i. På bildet har jeg swatchet Urban Decay Naked, MAC Wedge, MAC Cork og Urban Decay Buck. Urban Decay Naked var akkurat det jeg var på utkikk etter, så jeg må nok lirke den ut av paletten og putte sammen med de andre nøytrale skyggene. Jeg kjenner på meg at jeg bare har lyst til å bestille disse to UD-skyggene i rund form, men tror jeg skal klare å la være (til 121,-/stk og så må de depottes også, så tror jeg nok ikke jeg gidder å bestille skygger jeg allerede har*)! Som dere ser, så er MAC Wedge, MAC Cork og Urban Decay Buck ganske like. MAC Wedge er litt rødere enn MAC Cork som er litt gråere/grønnere. MAC Cork er mest lik Urban Decay Buck. Har man en av disse tre og er fornøyd med fargen, så trenger man ikke en av de andre.

Må bare si at jeg er overrasket over kvaliteten på både MAC og Urban Decay sine matte skygger! Var redd for at de skulle være tørre, men disse er litt kremete og en drøm å jobbe med!

*) Edit: Da var Urban Decay Perversion og Naked bestilt på LookFantastic… Så får jeg bruke de firkantede i reisepalett (Perversion, Buck og Naked)🙂


Legg igjen en kommentar

