DIY: Billige freestylepaletter

Ser det er mange videoer og DIYer hvor man viser hvordan man (billig) kan lage paletter av DVD-cover, CD-cover osv ved å klistre magnet-ark i bunnen. Men det er ikke så dyrt å kjøpe en palett på eBay. Søk på «empty palette», og vips kommer det opp mange. Siden de er uten magnet, så koster de ikke mye. $3.07 var det billigste jeg så. Disse er sikkert mer stødige enn DVD-covere som gjerne er litt «slimsete», + at de er svarte og dermed ser finere ut sammen med de andre palettene!

En palett jeg kjøpte på SMH og røsket ut divideren på. Koster $7 + frakt, så kjøp heller på eBay!

Så, bare å røske ut «divideren» (regner med at det går, ser sånn ut, ihvertfall), hive de ubrukelige pansene og klistre et magnetark nedi. Satse på at paletten er flat under divideren. Evt. klistre magnetbiter oppi hvert hull hvis man ønsker å benytte seg av divideren (mulig skyggene stikker litt opp, da). De billigste der er jo 26mm (i divider-hullene) og dermed en veldig standardisert størrelse!

Synes de øverste i str. 15x10cm så veldig interessante ut. Muligens også de med 10 pans (36″) som også er 10cm høy men 23mm bred. Har jo noen supre fra TKB-trading (8x8cm), men skulle hatt noen større også. Men ikke altfor store, siden freestyle-paletter er *litt* mer risky enn paletter med dividere. De hadde noen i str. 23cm x 15.2cm (de med 15 stk 36mm pans) til kr 34,31, men tar ikke sjansen på det. Tar stor plass, gjør de også!

Merk at jeg ikke har testet noen av disse. Men til $3.07 så blir man ikke så fattig om man skulle gjøre et bomkjøp. Den som kom øverst på søkeresultatet er veeeldig lik SMH sin som har padding-divider (bortsett fra de to plastkantene i lokket, hmmm…), og den er ihvertfall stødig og grei.🙂

Nå har jeg akkurat bestilt. Valgte den som kostet $3.10, siden jeg ikke helt likte de kantene i lokket på de aller billigste. Kjøpte 2 stk 15x10cm (kr 18,73/stk)og 1 stk 23x10cm (kr 28,90/stk)🙂 Så får jeg brukt opp noen av magnetarkene mine som jeg bestilte for lenge siden🙂 Da spørs det om jeg kommer til å depotte Naked-paletten :O


9 responses to “DIY: Billige freestylepaletter

  • Sunniva

    genialt! er det body shop øyenskygger du har der?

  • Lene Christin

    Er det fra UD palett du har depottet på bilde? :O Syns du er tøff som tørr å depotte feks naked paletten, det trur jeg at jeg ALDRI hadde turt, itilfelle jeg hadde ødelagt noe😛

  • Jade

    De to runde er MakeUpStore (den rosa er blush). De to halve rundingene er en gratisgave fra Strawberrynet, tror jeg. To Stila-skygger. De firkantede til høyre er UD Book of Shadow 3🙂

    Tror det skal gå greitt å depotte UD Naked. Litt lettere når det er papp rundt, istedet for plast som man må klippe opp med tang.

  • Tone Rokås Ånes

    Åh, det gjør så vondt i hjertet å høre snakk om depotting av Naked…. Men du er tøff, det skal du ha!

  • Jade

    Hehe🙂 Er med glad i å ha fargene «møblert» slik jeg vil ha de enn å se på fine innpakninger🙂

  • Jade

    Men, mulig at Naked-paletten får bli urørt. Den er jo ganske grei egentlig. Det var verre med Book of Shadows 3, hvor man måtte lirke ut en skuff hver gang den skulle brukes. Den ble mye mer brukt når jeg depotet den og sorterte den litt etter hva jeg syntes passet sammen.

  • Elizabeth Michelle

    Lagde meg noen dvd-cover paletter etter at eg så Heidi Larsen gjorde det. Men øyenskyggene forsvant raskt ut fra dem etter at eg fant Z-palette og Unii-palettene🙂 Har også prøvd meg på slike billigpaletter fra ebay. Kjøpte en for å ha øyenskygger i som eg presset selv. Ganske genialt🙂 De er jo ikke av den beste kvaliteten, men de fungerer helt greit🙂

  • Jade

    Ja, blir spennende å se hvordan palettene jeg har kjøpt er🙂 Skulle ønske at TKB-trading lagde større freestylepaletter som den største til Z-palette. TKB sine er mye billigere (jeg har de små som er tilsvarende Z-palette sine små).

Legg igjen en kommentar

