Blog link love – uke 39-40

Så var det tid for ukens Blog link love (jeg er kjapt ute denne uken!) – gode poster som jeg snublet over i forrige uke:

MakeupByMelissaLyn har laget en superbra video hvor hun forklarer forskjellen mellom de forskjellige palettene som benytter seg av magnetisme for å holde på skyggene: «Pans not sticking to your palettes?! This video has the explanation and the solution!«. Et par ting jeg tror ikke stemmer. Hun sier at UNII-palettene har magnet i bunn. På nettsidene til UNII står det på rengjøringsguiden at de har stålplate. Hun sier også steelplated tin (om tin pans), tror det er tinnbelagt stål hun mener? Uansett; jeg digger denne videoen, som er veldig godt forklart!🙂 Relatert til en bloggpost jeg postet for litt siden hvor jeg prøvde å forklare mye av det samme: Paletter, pans og magnetisme.

Pixi Jasmine har en fin guide på hvordan man lager en Z-palette-lignende palett av DVD-cover. En av de bedre guidene jeg har sett. Jeg vet ikke hvor stødig dette blir, men verdt et forsøk om man er i det kreative hjørnet: «How To: Window DVD Palette«. Dessuten har jeg en stor forkjærlighet for DYI-poster🙂

Emily fra Beauty Broadcast har laget en post med swatches fra Coastal Scents sine 12-paletter: «Coastal Scents GO Palettes!«. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe noen av de selv, men kanskje et julegavetips til noen?

Iselin fra BareIselin har laget en post hvor hun kommer med noen gode anbefalinger innen skygger som kan brukes til hverdags: «Spørsmål fra leser #1» . Innlegget er den første i serien hennes hvor hun svarer på spørsmål fra lesere. Kjempegod idé, synes jeg!

Malin fra Malin – Makeup & Hair har skrevet en omtale av Philips Lumea: «Omtale: Philips Lumea (Profesjonell hårfjerning med lys)«. Alltid interessant å se hva andre synes om produkter en tester selv. Her er min omtale: Review: Philips Lumea IPL-hårfjerningssystem.

Imponerende sminkelook fra Heidi Larsen som alltid, og halloween nærmer seg: «crouching spider hidden Heidi – Halloween sminke«! Kjempelekkert var det også!

Lene Christin har spurt Everyday Minerals om deres Intensive formula som forsvant fra sidene deres. Svaret finner du her: «Everyday Minerals kommer med en ny foundation formula!«. Så fint når noen gidder å sjekke opp sånt🙂

Helen fra Hiilen har laget en tutorial på hvordan man kan sminke seg til større øyne. Hun er kjempeflink! «Tutorial – Bigger eyes!»

Liten plass? Og deler sminkebord med mannen (til data)? Fortvil ikke! Ihvertfall hvis man er like lur og flink til å finne praktiske løsninger som Silje / Lykketrollet. Se sminkebordet hennes her: «Sminkebordet»

Så til slutt en post fra Zabrena fra bloggen «MAC Eyeshadow Combinations». Hun har lagt ut flere poster dedikert til en øyenskygge og hvilke farger hun synes passer til disse. Denne uken la hun endelig ut posten dediker til Humid: «Spotlight On: MAC Humid«. Hun har også en alfabetisk oversikt over skyggene: «MAC Eyeshadow Directory» (Så ble det litt MAC denne uken også :D)

Happy bloggin’! Og god høstferie til dere som har det!


5 responses to “Blog link love – uke 39-40

Legg igjen en kommentar

