Review: UDPP vs TFSI – del 2

Jeg har tidligere hatt en review om Urban Decay Primer Potion (UDPP) og Too Faced Shadow Insurance (TFSI) med konklusjonen om at TFSI var hakket bedre. Hovedgrunnen til dette var innpakningen, noe som nå er litt endret pga at UDPP har også puttet primeren sin i en praktisk tube (flott at de hører på kundene sine!). Så jeg bestemte meg for å teste de opp mot hverandre litt til. Les den forrige omtalen for litt mer info om produktene som f.eks. ingredienser osv.

Jeg tok to striper med primer på armen. Øverste er UDPP og nederste er TFSI. Jeg la dermed MAC-skygger over begge. Legg merke til hvor dårlig de er i mellom, forresten. Jeg gikk rundt med de hjemme noen timer (uten langermet genser, og uten å komme for mye borti skyggene) for å se hvilken del som holdt seg best. I utgangspunktet var fargene omtrent like sterke.

Resultatet var ikke til å ta feil av! TFSI er den klare vinneren!

Bildet er ikke kjempegodt, men poenget er ihvertfall forskjellen på skyggene oppe og nede. De tre til høyre er forresten «matte» skygger. De holdt seg veldig godt på begge primerne.

OBS! Resultatet kan variere fra hud til hud. Selv om TFSI fungerer best på min litt tørre hud, kan f.eks. UDPP være bedre på en annens hud! Det kan nok sikkert variere fra dag til dag og aktivitetsnivå og form. Dette er en personlig, objektiv og uprofesjonell test!

Konklusjon:
Selv om UDPP har kommet i ny praktisk tube, blir det nok kjøpt TFSI neste gang også. De UDPP-flaskene jeg allerede har, blir nok kun brukt til swatching hvor man ikke trenger så lang holdbarhet.


16 responses to “Review: UDPP vs TFSI – del 2

  • Victoria Makeup

    Nå har ikke jeg testet TFSI, men UDPP gjør fargene supersterke og holder nesten litt for lenge på meg. Liker den kremete konsistensen, får liksom følelsen av at det virkelig er noe der :p

  • Renate

    Jeg er helt enig. Har testet disse to mot hverandre og TFSI er en vinner hos meg!

  • Lene Christin

    Vet du, i det siste har øyenskygge stripet seg fordet om jeg har brukt UDPP under. Vet ikke om det kanskje er fordi den begynner å bli gammel. Trur det blir TFSI neste gang🙂
    (Ps, ha gjerne med prisforskjeller neste gang)😀

    Kjempeflott omtale!

  • Line S

    Dette var interessant.
    Kanskje jeg får teste Too Faced neste gang da.
    Har lest forskjellige steder at TF sin skiller seg, synes du den gjør det?

  • Jade

    Ja, TFSI skiller seg, så jeg må som regel hive en klatt før «godsakene» kommer. Jeg innbiller meg at UDPP sikkert er mer holdbar på andre hudtyper enn min. Det er nok ikke for ingenting at den er så populær.

  • Tone Rokås Ånes

    Jeg tror nok også at hudtype er stikkordet her, jeg tror at begge er knallgode men det som avgjør hvilken man foretrekker er hvordan de reagerer på en selv. Jeg mener å ha hørt at TFSI er best på tørr hud, og UDPP på fet? Dette høres jo også ut til å samsvare med din erfaring?

    Jeg har riktignok aldri testet TFSI, men UDPP er HELT fantastisk på mine litt oljete øyelokk, og jeg har ingen behov for å teste TFSI🙂

    (Men så liker jeg UD bedre enn TF også, så jeg er nesten litt sånn «vil støtte UD og gidder ikke en gang gi TF en sjans i tilfelle den er enda bedre»….. Heldigvis har jeg ikke behov for noe bedre enn UDPP, så jeg klarer meg ;))

  • Victoria Makeup

    // Jeg tar jo med meg sminken og fikser meg på skolen, er alt for trøtt på morgenen til å klare å stå opp tidlig nok. Da er det skummelt å dra med seg et stort palett i tilfelle noen av skyggene knuser og havner i alle skolesakene mine. Skal se om jeg klarer å få kjøpt et lite magnetisk palett, for den lyse skyggen fra MUS er faktisk perfekt for baseskygge!

  • Monica S

    Har bare brukt UDPP selv, men er nysgjerrig på TFSI også. Gøy med sammenligningsinnlegg. Men tror jeg skal teste NARS sin primer neste gang, siden jeg har hørt så mye bra om den.🙂

  • Camilla Lorentsen

    Så fin blogg du har!🙂 Veldig fin omtale, faktisk ganske stor forskjell. Jeg er ikke verdens ivrigste på primere, men den fra too faced må tydeligvis testes.🙂

    • Jade

      Takk🙂 Var inne og snuste på bloggen din nå. Så fin ut den også! Øyenskyggeprimere er et must! Jeg skjønte ikke hvordan folk fikk så flott farge på øynene sine, for hos meg var alltid fargene så transparente. Så oppdaget jeg UDPP og TSFI!

  • Victoria Makeup

    // Bygget det opp helt fra scratch🙂 Kjøpte min første for flere år siden (honeylust) men begynte ikke å bygge før i juli i fjor🙂

  • Jade

    Ja vanskelig å vite hva som er bra for en selv. Må nesten bare kjøpe «alle» og teste😀

  • Maiken

    Jeg har oljete øyelokk, men det er likevel TFSI som funker best for meg.😉 Den er rett og slett suveren.

  • Martina

    Jeg har begge to og er enig med deg!😉 TFSI virker mye bedre hos meg. Holdbarheten og ikke minst resultatet bir bedre med TFSI enn UDPP.

    Veldig fin omtale!😉 Good work!

Legg igjen en kommentar

