Swatches/review: MAC-øyenskygger – farger

Disse er vanlige MAC-skygger som kommer i 25-26mm-pans og er 1,5g. En størrelse som er ganske vanlig (Urban Decay, NYX, Coastal Scents og Stars Makeup Haven har også samme størrelse) og som passer i mange paletter. MAC-skyggene er ikke magnetiske, men refillene kommer med magnet påklistret.

Er ikke lenge siden jeg ikke hadde en eneste MAC-øyenskygge. Så kjøpte jeg Humid, ble helfrelst, kjøpte en del nøytrale/»matte», + Satin Taupe og All That Glitters, og så ballet det på seg, og nå har jeg 17 stk om jeg har telt riktig. Her tar jeg for meg de fargede skyggene, altså de ikke-nøytrale-«matte».

Her er swatches tatt i dagslys (overskyet) fra vinduet med blitz og på Too Faced Shadow Insurance (TFSI):

Her er skyggene sortert etter finish:

  • Frost:
    • Cranberry – Elsker fargen, men vet ikke helt hvordan jeg skal bruke den enda. Kjøpt på MAC til 105,-
    • Humid – Elsker denne også, men har dessverre ikke funnet så mange måter å bruke den på enda – Kjøpt på AllCosmeticsWholesale til $10.99 (+ $7.75 i frakt (kjøpte en del andre ting i tillegg)).
    • Lucky Green – Akkurat fått denne, har ikke fått testet den enda. Kjøpt på NordicBeautyShop for 97,- inkl. frakt (ikke refill).
    • Sable – En av de nyeste. Har brukt den kjempemasse! Storfavoritt! Kjøpt på MAC til 105,-
    • Satin Taupe – Kjempefin, men har brukt den alt for lite. Kjøpt på MAC til 105,-
  • Satin:
    • Juxt – Denne kjøpte jeg på nett uten å swatche først. Har faktisk aldri brukt den. Var egentlig litt skuffet. Men skal se om jeg får gitt den en sjanse til! Synes også at den er litt lite pigmentert? Kjøpt på eBay til $15.45 inkl. frakt.
  • Veluxe Pearl:
    • All That Glitters – Denne har jeg hatt en stund nå, og har blitt gjenoppdaget siste måneden sammen med Sable og Twinks. Kjøpt på MAC til 105,-
    • Blue Flame – Lurte lenge på å kjøpe denne (eller Deep Truth). Er ikke noe god på blå looks, men kanskje denne kan endre på dette? Den er litt mørkere og litt mer blå (mindre grønn) enn på bildet. Kjøpt på CheapSmells til kr 86,53 (+ 15,- i frakt for to skygger) (ikke refill).
    • Star Violet – Klarte ikke å gå fra MAC-butikken uten denne (men det måtte jeg, siden de var utsolgt for den). Forelsket meg totalt i fargen. Har ikke brukt den enda, men det skal snart gjøres noe med! Kjøpt på CheapSmells til kr 86,53 (+ 15,- i frakt for to skygger) (ikke refill).
    • Twinks – Nydelig! Bruker den sammen med Sable og All That Glitters! Kjøpt på NordicBeautyShop til 126,- inkl. frakt (ikke refill).

Er kjempefornøyd med finishen og pigmenteringen på alle! Kanskje unntatt Juxt.

Synes det er greitt å kjøpe de på MAC-butikken fremfor på nett. Man er sikker på at man får ekte vare, og det er egentlig ikke så stor forskjell i pris når man tar med frakt og man likevel skal inn til byn. De som jeg har kjøpt på nett, er farger som de har vært utsolgt for, eller som jeg kjøpte før jeg var på MAC for å snope skygger for første gang. En annen fordel med å gå i butikk, er at du slipper å gjette på om fargen er fin i virkeligheten. Klart du kan kjøpe skyggen på nett etterpå, men synes nesten man kan legge igjen litt kroner i butikken etter å ha stått der og swatchet.

Skal jeg kjøpe på nett igjen, så blir det gjerne CheapSmells om de har fargen inne. De har ikke så stort utvalg, men hjelpe meg for noen priser! Jeg vil ikke garantere for ektheten, men jeg kunne ikke se noe forskjell ihvertfall! Eneste dumme er at de ikke har refills, så jeg må depotte. Men de jeg har depottet har vært lett å få løs ihvertfall! Postgangen tok en uke. De sendte pakken dagen etter bestillingen.

Når det gjelder NordicBeautyShop, så var de ikke skrekkelig billig. Det ble kjøpt herfra fordi jeg ikke fant skyggene andre steder. Det ble jo faktisk dyrere enn på MAC. Leveringen var rask (4 dager). Og til opplysning, så sender de fra samme lager i Sverige som StrawberryNET. Skyggene ser og kjennes ekte ut, men jeg er ingen ekspert, og kan selvsagt ikke garantere noe. De sender også tingene en og en for å komme under 200-grensa. Pakkene blir sendt rekommandert. De sendte pakkene dagen etter bestillingen.

AllCosmeticsWholesale har godt utvalg. De er et lagerutsalg, og jeg er litt skeptisk (sånn StrawberryNET-skeptisk), men sikkert uten grunn. Jeg tenker litt sånn at lagerutsalg gjerne ikke har faste leverandører… Men jeg kommer sikkert til å handle der flere ganger fordiom.

Konklusjon:

Eneste som er negativt med disse MAC-skyggene, er at de andre skyggene jeg har nå blir så lite brukt…🙂

Relaterte linker:


11 responses to “Swatches/review: MAC-øyenskygger – farger

  • Renate

    Jeg trenger virkelig Twinks, ser helt fantastisk ut!

  • Anne

    Jeg elsker Satin Taupe for tiden og bruker den masse🙂

  • Line S

    Fin samling!
    Enig med deg i det å kjøpe på nett kontra i MAC butikk. Det er bra å vite at varene er ekte, ‘friske’ og å se de i levende live før man kjøper. Koster jo litt, så greit at det ikke er bomkjøp.

  • Jade

    Merker at jeg bruker skyggene mer når jeg har valgt de nøye ut i butikk før jeg kjøper. Har kjøpt masse billig på nett, men ofte endt opp med skygger som egentlig ikke passet hverken meg eller hverandre🙂

  • Lene Christin

    Mange fine farger! Du begynner å få noen farger nå😉 Jeg liker å bruke cranberry på hele lokket og blende kantene og legge en mørk brun farge i ytre v og duse den inn i globalen. Og highlight der det trengs og cranberry på nedre vippekant også. Og svart eyeliner og mascara😉
    Har også hørt at humid og lucky green er fine ilag!

  • Monica S

    Du har mange av de samme som jeg har😉 Har ikke Sable og Twinks og kunne tenkt meg dem. Jeg vet forresten hvor skummelt fort det kan gå i MAC-samlemanien. Jeg begynte fjoråret med 5-6 MAC skygger, nå har jeg 40.. *kremt*

  • Jade

    40 stk🙂 Galskap🙂 Men jeg skjønner deg godt! Etter å ha forelsket meg totalt i MAC-skygger, tror jeg aldri at jeg kommer til å kjøpe en eneste NYX-skygge igjen🙂

Legg igjen en kommentar

