MAC Juxt – er den falsk, mon tro?

Inspirert av postene Martina – Fake Mac og Elizabeth Michelle: MAC – Ekte eller ei?, poster jeg dermed denne posten. Jeg har lenge lurt på om øyeskyggen min Juxt fra MAC er falsk. Den er kjøpt på eBay (jeg vet! IKKE smart! Og IKKE kjøp noe fra linken! (ikke skyld på meg, ihvertfall)).

Jeg har dessverre kastet emballasjen og magneten med merkelappen, så jeg har ikke noe å sammenligne med, og den så ordentlig ut der og da (men selgeren kan jo ha «resirkulert» en ekte emballasje så vidt jeg vet. Det var en refill).

Det jeg reagerer på er at Juxt er «satin». Den Juxten jeg har, er litt glitrende, og ser mer ut som en «Veluxe pearl». Bare mye mindre pigmentert. Den ligner overhodet ikke på de andre satin-skyggene jeg har i konsistensen. Jeg skal ta en god titt på den neste gang jeg er på MAC-butikken!

Jeg reagerer også på at panen ikke er så runde i kanten som de andre. Ikke alle er helt like, men denne er ekstra «kantete». Se selv:

(jeg har erstattet magnetene med metallplate fra en elf-Compact-palett)

Det var uansett et bomkjøp. Jeg kjøpte den uten å sjekke den ut i butikk først. Jeg har swatchet den i butikk senere, og likte den ikke da heller, men tenkte ikke på å studere finishen. Jeg kommer ihvertfall aldri til å kjøpe MAC på eBay, flere ganger! Selgeren var forøvrig «Top rated seller» og hadde 99,9% positiv feedback siste året (7596 feedbacks). Nå er det ikke sikkert at selgeren solgte meg fake MAC (hvis det er det) med vilje, men jeg går jo utifra at disse selgerne ikke kjøper varene sine fra autoriserte forhandlere/leverandører for å si det sånn… Så de har vel ikke 100% kontroll på om det de får inn er ekte eller ei. Jeg kan kjøpe en refill der for 80 kr ($14). Jeg betaler heller 30 kr ekstra, så er jeg sikker på at jeg får noe ekte!


10 responses to “MAC Juxt – er den falsk, mon tro?

  • Lene Christin

    Man skal være svært kritisk til netthandel, spesielt fra plasser som ebay selvom selgeren har god feedback. Krysser fingre for at den ikke er fake! Du kan jo ta med skyggen å spørre hva de ansatte mener på mac?🙂

  • Heidi

    Hvis du legger ut en swatch skal jeg nok kunne si om den er ekte eller ikke🙂

    • Jade

      Spørs hvor riktig jeg klarer å gjengi den da🙂 Men jeg kan muligens prøve🙂

      Edit: er forresten en swatch her. Da ser du den også litt i forhold til andre farger.

  • Elizabeth Michelle

    Så koselig å bli nevnt i en bloggpost hos deg😉 Håper du finner ut om øyenskyggen er ekte eller ei.

  • Monica

    Så dumt at du ikke likte skyggen. Jeg har den ikke selv så er vanskelig å si om den er ekte eller ikke, men jeg vet at det er noen skygger som er utypiske for den finishen de skal være. Jeg har kjøpt MAC fra ebay, men da fra selgere som jeg har hørt MYE om fra andre, og som har solgt fryktelig masse. Og som kanskje tar litt mer enn andre selgere igjen.

    • Jade

      Ja, det er jo godt mulig at den er ekte. Men når du sier at de er utypiske for finishen, mener du da at alle i den fargen er ulik? Eller bare en og annen?

      • Shamini

        Finish trenger ikke ha noen ting å si på hvorvidt den er fake eller ikke, kopiene blir bare bedre og bedre – og mange foretrekker å kjøpe fake MAC (fordi de har god pigmentering og finish, og attpåtil er mye billigere), uten at jeg skjønner at de tør.

        Det er vanskelig å si om den er fake uten å ha en etikett, eller emballasje å se på (tegnene er som regel umulige å oppdage med mindre du vet hva du leter etter) – jeg har heller ikke kjennskap til selgeren, og kan dessverre ikke si noe om det.

        Nå har imidlertid MAC hatt to ulike Juxt ute. Den ene hadde frost finish (1996), mens den andre hadde satin finish (2003-2009) – så det trenger heller ikke bety noe. Et godt tips uansett er å google navnet på selgeren, evt. sjekke det på forum som Specktra. Det har hjulpet meg mange ganger.

        Lykke til uansett!

Legg igjen en kommentar

