Omtale: Lipcote Lipstick Sealer

Etter min søken på leppeprodukter, og hvordan få de til å vare lengre, så snublet jeg over Lipcote Lipstick Sealer på FeelUnique til kun £3.79 (35kr) for 7ml. Med gratis frakt, så kostet det ikke mange sekundene å trykke den hjem! I følge FeelUnique så skulle dette være rene vidunderproduktet! Anbefalt av makeupartister, kjendiser og den hadde til og med vunnet en Beauty-pris på Vogue!

Det er altså en lakk som du lakker over leppestiften (husk å ta tørkepapir på leppestiften først og la lipcoaten tørke før du lukker leppene), slik at ikke leppestiften skal smitte av og forsvinne i løse luften (eller utover huden).

Så, virker den? Jo, forsåvidt. Jeg prøvde å lakke bare deler av leppen, og når jeg drakk fra glasset, så så man klart hvor man hadde lakk, for der smittet ikke leppestiften av. MEN(!!!), et stort MEN, hva er vitsen når holdbarheten på Lipcoaten er kjempedårlig? Den detter av i flak (på meg ihvertfall). Og når jeg ser meg i speilet etter noen timer, så har jeg altså noen områder på leppene (på noen millimeter i omkrets) som ser ut jeg nettopp har påført leppestiften. Med farge og evt. shimmer inntakt. Resten er borte (ihvertfall hvis det er NYX jeg med en feiltagelse har påført leppene). Det ser jo fryktelig lekkert ut :p Da er det bedre at leppestiften går gradvis og jevnt bort.

Et annet minus er at kosten trekker til seg farge fra leppestiften. Ser for meg at lakken sikkert hadde blitt ganske grumsete etter hvert (hvis jeg hadde fortsatt å bruke den).

Så, er den kysseekte? Det har jeg ikke testet ut. Jeg ville ikke utsette mannen min for det, for denne smaker phøy!😦

Den satt dessverre ikke lenge nok på, så jeg fikk ikke testet ut om den virket uttørkende på leppene.

Ingredienser: Alcohol denat., Butyl stearate, Ethylcellulose, Isopropyl alcohol, Shellac, Colophonium, Styrax benzoin gum, Aqua (water), parfum (fragrance), Benzyl alcohol, Benzyl benzoate, Benzyl salicylate, Cinnamyl alcohol, Cinnamal, Hexyl cinnamal, Hydroxycitronellal. (Yammi! Sikkert masse godsaker her!)

Konklusjon:

Et klart bomkjøp! 35kr rett ut av vinduet. Men nå er jeg ihvertfall en erfaring rikere🙂 Et (pittelite) pluss for at den faktisk virket der lakken hang igjen etter de (få) timene, men ikke særlig nyttig! Jeg tar heller med meg leppestiften i veska. Og bruker jeg MAC-leppestifter, så holder de jo litt lengre enn billig-leppestifter som NYX o.l. Tror nok den kommer til å havne i søpla etter hvert!


16 responses to “Omtale: Lipcote Lipstick Sealer

  • Nora

    Jeg kjøpte en lipcoat som funker veldig bra, men den smaker helt forferdelig. Man kan ikke spise så lenge den er på. Kanskje det er derfor leppestiften får så lang holdbarhet?😛

  • Lene Christin

    Æsj så kjipt! Har faktisk aldri hørt om lipcoat før! Kjedelig at den ikke funka bra da :S

  • Elizabeth Michelle

    Heldigvis ikke et dyrt bomkjøp for din del😉 Men uansett kjedelig når produkter ikke fungerer…

  • Monica

    Greit at det ikke kostet mange kronene i allefall. Produktet hørtes mildt sagt helt j…. ut😛

  • Jade

    Bare smaken er et kapittel for seg selv :O

  • LilleSilje

    Sv: Brukte faktisk bare lipgloss fra MAC. Dessverre var det en slik feil produsert vare som ikke har noe navn.. Kjøpt på ACW: http://www.allcosmeticswholesale.com

  • Helene

    Jeg så på denne sist jeg handlet der, holdt på å kjøpe siden jeg allikevel hadde ahvnet under 200 kroner for hele bestillingen. Nå er jeg derimot glad for at jeg lot være. Kjekt at alle vi andre kan få lærdom av dette hehe. Gudene vet jeg har gjort mange bomkjøp i min tid!

    SV: Har handlet der en del ganger, så har jo blitt sånn at jeg nesten vil snu når hun er der.
    Den jeg kunne fargen på var jo til og med samme merke, så hun måtte jo ikke akkurat gå langt for å hente noe å sammenligne med. Men men.
    Jeg er meget fornøyd🙂

  • Tone Rokås Ånes

    Denne har jeg også, men muligens i en noe eldre versjon (for den ser litt annerledes ut, og har blant annet rød kork) og den svir så innmari på mine lepper at jeg ikke har turt å teste den flere ganger!

    Høres imidlertid ut som at jeg ikke har gått glipp av noe stort, så det er kanskje like greit å holde seg unna…

    For det gjorde vondt!

  • Regine

    Jeg har ikke prøvd denne før, men har prøvd noen sånne «long lasting»-greier; jeg aner ikke om det skal forestille leppestifter eller lipglosser. De var veldig lovende i førsten, men etter et par timer begynte de å skalle av. Det så ikke pent ut!

    • Jade

      Huff, det er jo skikkelig stygt når det skaller av🙂 Da er det jo bedre at den bare går gradvis av, og så kan man heller ha med leppestiften i vesken!

  • Quirky

    Jeg likte heller ikke Lipcote, den svei, tørket ut leppene mine, og, slik du nevnte, datt av i flak.

    FU har en lignende sak fra Rimmel inne nå, som heter noe type «Lip Lock», «Lip Locker» eller noe, som jeg er litt nysgjerrig på…er på evig jakt etter noe som kan gjøre leppestifter så long-lasting som jeg vil ha dem.🙂

    • Jade

      Du får teste den ut! Drømmer om et produkt som kan holde leppestiften på plass til du selv ønsker å fjerne den!

Legg igjen en kommentar

