Omtale/swatches: Jade har oppdaget MAC-leppestifter!

Blankety, Modesty, Fast Play, Creme in your Coffee, Viva Glam IV
(sorry at rekkefølgen ikke er lik på alle bildene)

MAC er farlig! For lommeboken ihvertfall! Det begynte med øyenskygger, og for en stund siden oppdaget jeg leppestiftene også! Jeg har tidligere prøvd leppestifter fra merkene Dior og NYX (+ noen andre standardmerker man kjøper på Cubus, Lindex, osv) og egentlig bare gitt opp hele greia, siden de aldri sitter og siden de tørker ut leppene (de billigste, ihvertfall). NYX er bare et kapittel for seg selv, ihvertfall de med frost-finish. Noe som gjelder omtrent alle jeg har + at det står ikke på websiden hvilken finish de forskjellige er (gjelder «round lipsticks»). Hvis jeg skulle funnet opp et navn for looken jeg får av disse, så må det bli Nille-juletre-lepper. Sammen med fargen på leppene, så får du en voldsom skimrende og glitrende frosting på toppen i en annen farge. Det er ihvertfall ikke fint på meg! Og fargene legger seg dessuten i alle folder som er i leppene mine (noe som fremhever «neon»-fargen som jeg synes de har litt mye av), og når jeg har gått med de en stund, så har jeg farge kun ytterst på leppene. Som en unge som har spist ketchup og ikke tørket av seg etterpå.

Men jeg gir sjelden opp🙂 Og siden alle skrøt så hemningsløst over MAC-leppestiftene, og siden MAC har så fantastiske øyenskygger, så tenkte jeg at jeg måtte teste dette ut. Jeg gjorde mye research på nett, sjekket swatches «over alt». Bl.a. Karla Sugar sine MAC-leppestift-swatches og Purity sine fantastiske leppeswatches i denne Specktra-tråden. Jeg lagde meg en liste, og gikk inn på MAC-butikken for å prøve og prøve. Supert at man kan prøve på leppene (de desinfiserer leppestiftene før og etter), slik at man kan se om de er fine på. Det er jo helt annerledes på hånden enn på leppene pga at mange av fargene er halvtransparente. Og det er kjempegod hjelp å få i MAC-butikken! Ihvertfall i Bergen! Jeg kvir meg aldri for å gå inn der (Jeg har litt parfymeriskrekk. Ihvertfall hvis det ikke er andre kunder i butikken).

Jeg fant fort ut at Lustre ikke var noe for meg. De er litt transparente, og de viste nesten ikke noe på mine lepper som sikkert er ganske pigmenterte. Måtte hatt noe mørkt, isåfall. Det testet jeg ikke. I utgangspunktet ville jeg ikke ha Frost heller pga NYX-leppestiftene som er så frosty. Men det viste seg at MAC-frost var mye mer diskret enn NYX-frost. Selv om det er liiiiitt på grensen etter min smak. Jeg endte likevel opp med å kjøpe en Frost-leppestift: Viva Glam IV. Denne har jeg fått anbefalt av to MAC-damer på to forskjellige tidspunkter, så dermed stoler jeg på at jeg faktisk kler den fargen som er kjempefin. Litt «berry», noe jeg har vært på utkikk etter en stund. Jeg kjøpte også Creme in your Coffee som er Creemsheen. Denne finishen liker jeg kjempegodt! Den er ikke for matt, og ikke for shiny. Den ser ut som leppene mine, bare i en annen farge! Ikke tørker den ut leppene mine heller! Og de holder bra. De holder ikke hele dagen, men synes at de «forsvinner greitt» på en gradvis måte, slik at det ikke ser rart ut. Det gjelder begge finishene.

Men var dette nok? Nei, jeg må jo ha flere farger å velge mellom. Jeg tenkte litt på nude-farger, og gjorde enda mer research. Fikk også god hjelp på Heidi sitt supre forum i tråden «Tips til en nude MAC-leppestift?«, og fant også flere farger enn nude-farger som jeg måtte sjekke ut. Så gikk jeg atter en gang til MAC-butikken med en ny liste og et gavekort på 200,- på Kicks som jeg hadde fått fra mine oppsparte Kickback-poeng (Trykk her for å få invitasjon*.). Som vanlig var det god hjelp å få av de ansatte, og jeg fikk prøve alle leppestiftene jeg ville. Denne gangen endte jeg opp med Blankety (Amplified Cream), Fast Play (også Amplified Cream) og Modesty (Cremesheen). Likte egentlig Cosmo godt også, men det får vente til en annen gang😀 Jeg merker egentlig ikke noe forskjell på Amplified Cream og Cremesheen. Liker de kjempegodt ihvertfall! Favoritten hittil er Fast Play! Har brukt den nesten hver dag etter at jeg kjøpte den. Blankety er såpass lys («nude») at jeg må nok venne meg litt til den. Og tror kanskje jeg må klare meg med 2 lag og ikke 3. Det ble gjerne litt voldsomt🙂 Til og med Modesty er gjerne nude nok for meg. Kommer litt an på hva jeg skal.

Uansett om man bruker MAC-leppestift, NYX-leppestift eller en svinedyr leppestift til 3-400,-, så MÅ man sørge for at der ikke er tørre flak. Pøs på med lipbalm og skrubb vekk flakene, og vent med leppestift til leppene er fine og jevne. All verdens leppeprimere vil ikke skjule disse flakene som suger til seg farge og vises kjempegodt under alle leppestifter uansett pris! Men de skal visst hjelpe litt (tror jeg trenger mer øvelse, for jeg har ikke fått det helt til enda)🙂 Ingen leppeswatches, dessverre🙂 Leppene mine er ikke presentable på nært hold akkurat nå😀

Konklusjon

Jeg er forelsket i MAC-leppestiftene! Hvorfor sløse bort 10-20 kr på crappy leppestifter når du kan få en kjempegod for 175,-! Jeg kommer definitivt til å kjøpe flere etter hvert! Får se når jeg har spart opp nok Kickback til nytt gavekort😀 Eneste problemet er at de er dyre! Jeg kunne selvsagt kjøpt de billigere på nett og på eBay. Men MAC er et merke som er veldig populært å forfalske, så jeg er veldig veldig skeptisk til å kjøpe det på nett. Det er ikke mange tiere du sparer på å kjøpe det på nett.


*) Kickback: Jeg tjener 10% av det du tjener de første 6 mnd, du taper ingenting! Hvis du vil gå til Kickback uten min invitasjon, kan du trykke her uten vervelink: http://kickback.no/.


12 responses to “Omtale/swatches: Jade har oppdaget MAC-leppestifter!

  • Regine

    Mac-leppestifter er elsk! Ihvertfall de to jeg har ^^ Har kjøpt meg Ruby Woo og Girl About Town. Skal innom på mandag, men har satt meg grense på to leppestifter. Creme in your Coffee er en av de jeg vurderer, men får vel prøve den på først. Den ser ihvertfall kjempepen ut!

  • Elizabeth Michelle

    Herlige leppestifter😀 Eg har kjøpt meg den der Nicki Minaj leppestiften fra MAC, nå må eg bare begynne å bruke farger på leppene😉 Kjøpte den hos Britique eg da, siden eg stort sett handler på nett😉

  • Tone Rokås Ånes

    Ååhh, så fine! Jeg har to fra før; Impassioned elsker jeg og Oh, Oh, Oh kler jeg ikke…. Men det blir flere etterhvert! Synes alle dine ser superfine ut🙂

    • Jade

      Ja, supert at man kan prøve i butikken. På den måten har jeg faktisk ikke gjort et eneste bomkjøp på MAC-leppestifter! Alle er leppestifter jeg kommer til å bruke i en eller annen anledning!

      • Tone Rokås Ånes

        Ja, det er supert! Jeg må bare øve litt på å ta kontakt med de på «min» MAC, jeg liker egentlig ikke butikken noe særlig…..

        • Jade

          Ja, du må jo bare spørre om hjelp! Husk at de er der for å hjelpe deg🙂

          • Tone Rokås Ånes

            Jooo, men….. Liksom….. Det virker ikke som om de kan noe. De har aldri peiling på kolleksjoner, verken når de kommer eller hva som kommer og når det kommer og de ser ikke en gang ut til å få med seg hvilke produkter som er spesielt populære.

            Det er selvsagt mulig jeg er kresen og sær, men burde ikke en (de sto faktisk to ved siden av hverandre..) MAC-ansatt ha hørt om Watch Me Simmer nå…? Sånn uten at jeg hadde kommet innom og spurt når Reel Sexy kom og fortalt at den var «repromote» der…?

            Jeg blir bare alltid så skuffa når jeg går inn dit…🙂

            • Jade

              :O *sjokkert* Skulle tro at de ansatte alltid skulle være oppdatert på kolleksjoner osv! Det høres veldig merkelig ut! Har du prøvd å gå på et annet tidspunkt på dagen? Kanskje det er noen studenter som jobber kveld, kun for å tjene penger til husleien, ikke fordi de elsker MAC og sminke🙂

  • Monica

    Så fine🙂 Jeg må se på Creme in Your Coffee neste gang jeg er innom MAC kjenner jeg.🙂 Jeg har 10 vanlige MAC leppestifter, og 2 av deres longwear lipcremes. Flere blir det nok😉

  • Jade

    10 stk du🙂 Kjenner på meg at det blir litt flere (Cosmo, muligens) når jeg får Kickback fra siste innkjøpet mitt fra NetOnNet🙂

  • Linn

    Så fine farger! Modesty ser fantastisk ut😀

  • Jade

    Veldig fornøyd med Modesty. Blir mest den som var «nude» for meg🙂

Legg igjen en kommentar

