Mye for pengene? Eller…?

Det finnes mange billigmerker hvor man kan få sminke til slikk og ingenting. NYX er en av disse merkene. Noe av det er bra, men andre ting er rett og slett søppel. Søppel til 20-30kr (litt billigere når det er på salg). Jeg hører mange sier at de er dårlige, men at man får mye for pengene, men får man virkelig det? Får man mye for pengene når man betaler 20-30 kr for noe man er misfornøyd med? Noe som man aldri kommer til å bruke? Jeg snakker ikke om de som liker billig-produktene, men de som IKKE liker de, men synes man får mye for pengene fordi de koster 20-30kr/stk.

Etter å ha testet disse leppestiftene, så ville jeg ikke hatt dem om jeg hadde fått de gratis en gang! Man kan jo tenke på det som vareprøver. Og det ER jo bedre å gjøre bomkjøp som koster 20-30 kr enn bomkjøp som koster 95 kr (hvor mange leppestifter har jeg ikke kjøpt på cubus o.l. til oppunder 100 kr som har sett helt grell ut når jeg har prøvd dem på leppene når jeg kom hjem? Jeg har også en del halvdyre skygger fra SMH som jeg aldri kommer til å bruke). Men koster en leppestift 20-30 kr, så kjøper man ikke bare én. Da kjøper en gjerne 16 stk (*skyldig*), og vips så har du brukt en sum som du kunne tatt med deg på en MAC-butikk istedet for! Hvor du kan prøve leppestiften på leppene og faktisk se om de er fine før du kjøper dem. Og så har de god kvalitet også!

Nå har jeg en del sminke som koster 20-30 og som jeg er fornøyd med (inkl. NYX), og DA mener jeg at jeg får mye for pengene! Men sminken som ligger i skuffen og venter på å bli kastet, de svir i lommeboken… Selv om de kostet 20-30 kr. Sammen er de dyre!

Man lærer så lenge man lever 🙂 Det jeg har lært er at selv om swatches ser bra ut på nett, så ser de ikke sånn ut i virkeligheten. Og selv om mange bloggere skryter av et produkt, så er vi alle ulike, og liker forskjellige ting. Noen er også «eksperter» på sminke, og kan sminke seg til Angelina Jolie med hva-det-skulle-være! Og maskara er et eget kapittel! Jeg har kjøpt maskaraer fordi bloggeren har så flotte vipper. Så viser det seg at bloggeren har fantastiske vipper i utgangspunktet :/ Så selv om det er billig, så er det dyrt om man gjør mange bomkjøp! Ikke fullfør bestillingen samme kveld som du startet den! Tenk deg om to-tre-fire ganger før du kjøper (og studer mange swatches/EOTDs, selv om du ikke kan stole på fargen på skjermbildet), så kanskje du får råd til den dyre paletten du har SÅ lyst på 🙂 Impulskjøp = ofte bomkjøp!

Happy shopping!


6 responses to “Mye for pengene? Eller…?

  • Jorid

    Dette irriterer meg med folk som eeeelsker merker som ELF osv. og som gjerne kjøper alt de finner fra merket – bare fordi at noe er billig og at noe fra det merket er OK, betyr det ikke at du trenger å miste alle hemninger når du kjøper produkter fra det merket. Har endt opp med å kaste alt fra ELF, ikke fordi at alt var dårlig, men fordi jeg heller vil ha produkter av skikkelig kvalitet når jeg først skal bruke penger på sminke.

    Jeg har noen leppestifter på NYX, og selv om jeg synes de smaker såpe, har jeg beholdt dem fordi de er i farger jeg ikke vanligvis bruker. Trenger liksom ikke å bruke 200 ++ kr på noe som er i en farge man bare bruker innimellom for spesielle looks.

  • Jade

    Må innrømme at jeg ikke har kastet mine NYX-leppestifter enda. Men jeg har veldig lyst. Ihvertfall de i frost-finish!

  • Magpie

    Jeg har nesten sluttet å kjøpe billigprodukter; spesielt for å jakte på noe nytt og billigere i en kategori hvor jeg allerede har produkter jeg er fornøyd med (hud- og hårpleie, spesielt), for som oftest blir jeg misfornøyd eller mellomfornøyd, og ender opp med å kjøpe det jeg først hadde lyst på allikevel.

  • Jade

    Ja, og det blir fort dyrt når man likevel ender opp med det dyre (og gode)

  • Shamini

    Jeg hadde endel slike NYX leppestifter liggende i en skuff på samme måte som du beskriver over, så jeg spurte like godt om det var noen andre som ville ha dem. Jeg fikk gitt dem vekk til ei som ble veldig glad for dem, som liker dem, bruker dem og jeg.. jeg fikk plass i skuffen min, gjort en annen person glad, og leppestiftene ble brukt istedet for å samle støv eller ende i søpla.

    Prinsipielt er jeg i mot å gi bort eller selge leppeprodukter, hovedsaklig fordi jeg syns det er uhygenisk og ekkelt, men kun en av disse leppestiftene var brukt (én gang) – og hun ville desinfisere den, som er en veldig enkel sak.

    Jeg er med andre ord ingen tilhenger av disse NYX leppestiftene.

  • Jade

    Er jo kjempebra når andre kan få nytte av det! Jeg har testet mine såpass mye at jeg ikke vil gi de bort. Tviler på at noen jeg kjenner ville hatt de uansett 🙂

Legg igjen en kommentar