Review: Stila lash visor waterproof mascara (ute av produksjon)

En mascara elsket av mange (bl.a. Quirky). Inkl. meg selv. Men bare delvis… Godt er nå det, siden den selvsagt har gått ut av produksjon!

Først av alt, så gir denne maskaraen MASSE volum! Denne kunne faktisk hett One Million Lashes! Og vippene blir herlig buet og formet og åpner øynene til et sett med nydelige dådyrøyne 😀 Mens jeg prøvde denne, var jeg og Clinique High Impact Curling Mascara i et «Complicated relationship». Jeg fikk den rett og slett ikke til. Vippene klistret seg sammen, og de pekte ikke helt i riktig retning. Etter hvert har jeg lært meg at jobbing må til, og at jeg KAN få et greitt resultat med denne også. Nå har jeg vel egentlig ikke et valg…

Men på meg er den dessverre (heldigvis?) ikke perfekt. Er det fuktig og varmt, så får jeg ufrivillig smokey look. Et cm «slør» under øynene (som må fjernes med sminkefjerner beregnet for vannfast sminke), noe som resulterer i desto mindre maskara på vippene utover dagen. Og det havner mest sannsynlig litt innpå øynene også, da det klør litt. Andre dager kan det holde hele dagen, så det er en fin-fin mascara til vinteren. Glemmer jeg å ta av maskaraen om natten, hvilket jeg selvsagt aldri gjør (kremt), så har det ihvertfall drysset.

Jeg har ikke helt vent meg til børsten enda, og må korrigere med sminkefjerner etterpå (masse!). Noe som er en ulempe om jeg skal ha skygge på også. Men børsten er likevel kjempegod, og separerer vippene kjempegodt! Jeg har spart på første børsten, slik at jeg kan bruke den med andre maskaraer også.

Denne er omtrent lik Diorshow waterproof! Bare at Diorshow har større børste. Diorshow er vel mye dyrere også. En vesentlig forskjell nå, er jo at Stila sin er ute av produksjon. Etter en test, så holdt Stila sin lengre enn Diorshow på vippene (men da snakker vi over natten, og det var ikke så varmt/fuktig den dagen). Til Diorshow sitt forsvar, så er den haugammal! Så hvis hvis jeg plutselig får akutt øyebetennelse eller noe, så har jeg meg selv å takke! Men har jo testet den tidligere, og den drysset da også. Hverken Diorshow eller Stila sin tåler en tur i basseng. På mine vipper ihvertfall.

Nå må jeg bare si at det virker som at ALLE maskaraer utenom fibermaskaraer drysser på meg. Enten de er vannfaste eller ikke. Så jeg må vel bare kutte ut all denne testingen og konsentrere meg om fibermaskaraer. Ihvertfall om sommeren. Så mine maskara-omtaler må egentlig tas med en halv klype salt. Det KAN hende det er mine vipper det er noe galt med.

Nå skal jeg spare resten av tuben til litt kjøligere tider, og kanskje prøve å finne en fibermaskara som gir masse volum. Kom gjerne med tips. Ellers får jeg trykke på F5 på bloggen til Quirky til hun har funnet en ny Holy Grail-maskara 😀

4 responses to “Review: Stila lash visor waterproof mascara (ute av produksjon)

  • katrine

    Huff, disse maskaraene… Jeg er veldig plaget med at de smitter, spesielt etter at jeg begynte å bruke briller, da får jeg pandaøyne og supermarket sort stripe i globalen enten jeg vil eller ikke. Leter som en gal, men hva hjelper det når jeg ikke klarer å holde meg til de jeg finner som funker? Det kan jo alltids være det dukker opp noe bedre må vite! Akkurat nå har jeg to maskaraer som ser ut til å tåle Bergenssommeren kombinert med briller, Make up mekka sin vannfaste og Korres sin som jeg ikke har navnet på her. De drysser ikke og de smitter foreløpig ikke av, MEN, jeg har ikke testet de begge i styrtregn og sommertemp enda, så det kan være jeg skifter mening… Kryser fingrene for at det ikke skjer 😉

  • Jade

    Hmmm… Jeg kjøpte Det Nye i sommer med en Makeup-mekka-mascara som fulgte med. Lurer på i all verden hvor jeg har gjort av den! Den må jo testes ut 🙂

  • Regine

    Jeg kjøpte denne i håp om å finne en litt billigere maskaraene enn Diorene jeg allerede bruker, men jeg var ikke overimponert. Maskaraen er ikke dårlig, men jeg synes ikke den skapte slikt «fantastisk volum» som jeg hører mange sier. Jeg synes også den var litt tørr(?) in a lack of a better word – og dermed litt vanskelig å påføre. Den drysser ikke og klistrer ikke sammen vippene mine da, så jeg bruker den på dager hvor jeg trenger en vannfast 🙂

    Favoritten min er så langt Diorshow Iconic sammen med Primeren deres. Til fest bruker jeg gjerne Extase i tillegg for å få enda litt mer «fylde» på vippene.

  • Jade

    For å få mascara til å sitte på meg, må jeg sikkert ha Butinox extremvær eller lignende 😀 Jeg må bare slutte å følge andres anbefalinger, for selv om de sitter som støpt på andre, så spretter de av på meg 🙂 Synd Stila sin drysser på meg, og at den har gått ut av produksjon… For den ble veldig fin på meg. Blir vel til at jeg kjøper en ny DiorShow. Fungerer rimelig greitt ute på byn med mindre det er varme sommerkvelder 🙂

Legg igjen en kommentar

