iHerb og Atkinsbarer

Jeg har nylig oppdaget iHerb. En helsekostbutikk på nett! Uheldigvis i utlandet, så vi må holde oss under 200-grensa og leveringen tar noe lengre tid (en ukes tid ++), og heldigvis, siden det dermed er billigere!

Før kjøpte jeg min elskede Weleda Everon Lip Balm på Ebay for ca 38kr, men på iHerb koster den ca 25 kr ved kjøp av 4 stk. Frakten kommer riktignok på 36 kr, men fyller man opp med andre ting også, så blir det ikke så mye pr produkt.

JASON 84% Aloe Vera Shampo og Balsam koster ca 60 kr på Feelunique. Men på iHerb koster de litt over 40 kr pr stk. 36 kr i frakt, men kjøper jeg to av hver, så sparer jeg litt likevel; litt over en tier pr stk. Husker jeg ikke feil, så er iHerb raskere på leveringen også! + at de putter flaskene i en ziplock-pose (de lekker ALLTID!).

Nå har jeg testet «Nutritional Bars» derfra også. «Nutritional Bars» bruker jeg som frokost når jeg jobber slik at jeg slipper å lage niste om kvelden eller morgenen og jeg kan spise den i bilen eller mens jeg jobber uten stress. Den er også grei å ha liggende på jobb eller i veska på dager man plutselig trenger noe «nødmat». (NB! Jeg spiser vanlig, sunn og variert mat til lunch og hjemme og ellers på dagen!) Jeg har tidligere brukt Nutrilett sin Hunger Control Caramel Toffee Bar (216kcal/60g/stk) som de selger i bl.a. 4pk på Rema til ca 60kr (altså 15kr pr bar). Synes den er kjempegod, men ønsker å variere litt og kanskje finne noe med færre kalorier til når jeg bare er litt sulten, eller til dager jeg vil spare kalorier til en bedre middag. Atkinsbarene så greie ut, og jeg bestilte noen typer på iHerb for å teste ut. Prisen er jo latterlig lav! I butikk/helsekost/apotek har jeg sett barer (altså 1 stk) fra 25-35 kr! Mens iHerb selger 5pk til 38-53 kr + frakten! Med de kjøpene jeg har gjort hittil, så har jeg kommet på ca 10kr pr bar, og det er jo uhorvelig stor forskjell! Synd de ikke selger Nutrilett der, forresten!

Disse synes jeg var veldig gode:
Atkins, Advantage, Chocolate Chip Granola Bar – 200kcal / 48g
Atkins, Day Break, Peanut Butter Fudge Crisp Bar – 150kcal / 35g <- denne er nesten som snop!
Atkins, Day Break, Chocolate Oatmeal Fiber Bar – 130kcal / 40g
De to siste der holder deg ikke mett i evigheter, men 2 timer ++ (ihvertfall etter en natt). Tar gjerne en halv om det er en time til lunch og jeg «ikke holder ut»🙂 Bedre enn å hive innpå med snop, ihvertfall.

Denne snakker alle kjempegodt om, men jeg synes den var helt forferdelig:
Atkins, Endulge, Caramel Nut Chew – 130kcal / 34g
(den hvite guffa var utrolig kvalmende). «Endulge» er vel uansett mest ment som snop tror jeg, og det klarer jeg meg uten. Evt. spise vanlig snop men i mindre porsjon.

Jeg har nå bestilt mer av mine tre favoritter, og bestilt tre andre av Day Break-barene, så da blir det spennende å se🙂

Sjekk næringsinnholdet før dere kjøper! Og ikke gi dere ut på noe uvettig slanking! Jeg er ingen næringsinnholdsekspert, mine anbefalinger er kun basert på smak og pris, ikke næringsinnhold!

Jeg har fått varene mine etter ca en uke. Dessverre må jeg på posten for å hente pakkene, for de har pakker som ikke går oppi postkassen. Og vi har den største av de to vanlige postkassestørrelsene. Men, men. Har ikke råd til å la være🙂

Hvis du ikke har handlet på iHerb før, så kan du få $5 i avslag på din første ordre (under $40. Hvis du handler over $40, får du $10 i avslag) ved å bruke vervekoden JID055. Hva tjener jeg på det? Jeg får noen prosenter av det du kjøper. Hva taper du på det? Ingenting. Jeg kan heller ikke se hva du kjøper🙂 Ønsker du ikke å bruke koden, så bare handler du på vanlig måte uten å skrive inn vervekoden. Da kan du bruke noen andre sin vervekode, eller la være å få $5 i avslag🙂

Beklager manglende linker, men WordPress er ikke så glad i lenking til iHerb fant jeg ut🙂


7 responses to “iHerb og Atkinsbarer

Legg igjen en kommentar

