Omtale: Mascara-roundup

Clinique

cliniquemascara-giana
Meg og Clinique sin High Impact Curling Mascara er ikke helt venner om dagen. Jeg føler at jeg bare klæsjer på farge, og så ser det ut som jeg ikke har sovet på ukesvis. Jeg har derfor testet «en del» andre maskaraer.

L’Oreal

million-giana
lasharchitect-giana
Jeg synes L’Oreal generelt lager greie mascaraer, som gir fine vipper, så jeg testet noen derfra; Volume million lashes og 4 dimension.
Problemet med disse er at de drysser på meg. Men nesten alle mascaraer drysser på meg, så det bør ikke hindre deg. Disse separerte vippene kjempebra begge to og ga god lengde, men Volume Million Lashes synes jeg gav finere vipper og mer volum.

CoverGirl / Max Factor

covergirl-giana
CoverGirl LashBlast Volume både i vannfast og vanlig. Disse ga nydelige separerte vipper og flott volum og lengde, og den vannfaste holder igjennom alt. Ekstremtestet i basseng med vannkrig, og det overlevde den, men prøvde den senere i basseng her i Norge, og da var jeg svart langt ned på kinnene. Så jeg ville ikke stolt på det. Litt regnvær tåler de nok. Disse drysser pittelitt (ikke mye), og jeg har opplever av og til å få litt inn på øyet. Men det er gjerne jeg som er litt uforsiktig med kosten. Disse er bankers til fest, og jeg har faktisk klart å ta på mascara etter øyenskygge uten å få noe på lokket. Dette kommer av at kosten har korte buster. (Vanligvis har jeg mer mascara på lokket enn vippene etter påføring, så jeg må bruke like lang tid på å fjerne mascara før jeg kan gå ut av badet). Max Factor skal tilsvare CoverGirl. Jeg leste at det er Max Factor False Lash Effect som er tilsvarende volum-versjonen, så jeg kjøpte en slik bare for å teste, for å ha en lett tilgjengelig backup som kan kjøpes i butikk. Ja, Max Factor sine maskaraer er de samme som CoverGirl. Kostene ser helt like ut, og de lukter eksakt det samme. Men Max Factor False Lash Effect er tynnere i konsistensen enn CoverGirl sin Volume-maskara, og den gir altså ikke så mye volum. Så jeg lurer på om denne tilsvarer den vanlige CoverGirl-maskaraen. Den har orange tube den også, om jeg ikke tar helt feil? Max Factor False Lash Effect gav flotte vipper, men altså ikke like mye volum. En grei hverdagsmascara hadde det ikke vært for fjerningen… Problemet med disse og andre mascaraer er at det er stress å fjerne de i forhold til Clinique som fjernes med varmt vann. Jeg ender opp med mascara rundt og I hele øynene:/

Testet Fusion fra CoverGirl. Men den var veldig grå til tross for at fargen hette extra black. Var ikke imponert over den uansett. Kjøpt på eBay, så den kan vel ha vært gammel eller falsk (ingen som gidder å lage falske versjoner av billigmascaraer, vel?).

Bestilte også CoverGirl LashBlast ClumpCrusher. Denne skal tilsvare Clump Defy fra Max Factor (har ikke testet sistnevnte). God maskara, men mangler volumet som jeg elsker fra CG sin Volum-maskara. Kommer til å bruke den opp.
covergirlclump-giana

Christian Dior

DiorshowBlackout-Giana
Så testet jeg Christian Dior Blackout vannfast. Grisedyr. Denne måtte vel være bra? Kosten her var bare latterlig. Den separerte… 10 og 10 vipper i slengen. Brukte jeg en annen kost, var den grei. Men synes kosten burde være bra, blir så mye stress å bytte kost og vaske og styre på. Ihvertfall når den er så dyr.

Fiberwig

fiberwig-giana
Fiberwig sin curling mascara som kan fjernes med varmt vann kjøpte jeg på taxfreen når vi var i syden.
Den var veeeeldig hverdagslig. Den farget vippene. Hverken mer eller mindre. Jeg sto faktisk å lurte etterpå om jeg hadde MINDRE volum MED mascara enn UTEN. :p *søpla*

MAC

Jeg testet også ut MAC sin Plush Lash (tok ikke bilde). MAC har jo mye bra, så hvorfor ikke maskara? Denne var forsåvidt grei, men hadde en avansert kost. Den ene siden skulle man påføre maskaraen med, og den andre siden skulle man dytte vippene oppover med (eller noe sånt). Det ble for avansert, og den drysset, så jeg brukte den sikkert 3-4 ganger før den havnet i koppen sammen med L’oreal-maskaraene.

Konklusjon

Jeg gir ikke helt opp Clinique… Det ER jo mindre pes å fjerne mascaraen med varmt vann, istedet for å styre med sminkefjerner og ha mascara innpå øyet og halve ansiktet før det omsider er borte. Og når jeg gidder å bruke tid på den, så får jeg fine vipper. Bortsett fra når den begynner å bli gammel. Da tørker den før jeg har fjernet kosten fra vippene, så det nytter ikke å jobbe med den. Kanskje derfor jeg krangler med den. Men jeg kommer nok til å fortsette å bruke Clinique sin mascara til hverdags, tror jeg… Ihvertfall nå på sommeren hvor alt drysser unntatt denne… På fest blir det CoverGirl LashBlast Volume Waterproof, så vet jeg at den sitter til jeg kommer hjem! + at den er lett å legge etter øyenskygge uten å grise.

Én ting jeg har funnet ut i denne maskarajakten, er at jeg liker koster med korte buster som ikke står alt for tett. På den måten får jeg bustene mellom vippene og dermed separert dem, og når de er korte, så slipper jeg å fargelegge hele øyelokket i samme slengen, eller stikke ut øynene mine🙂

Favoritt:

Jeg har fått en ny favoritt. En jeg ikke har nevnt i denne posten. Tenkte den fortjente sin egen post🙂


Legg igjen en kommentar

