Omtale: Makeup-fjernere

Etter at jeg testet ut andre maskaraer enn Clinique High Impact Curling Mascara som fjernes med varmt vann, så ble jeg ikke fullt så fornøyd med Clinique sin Take the Day Off Makeup Remover For Lids, Lashes & Lips lengre. Jeg har rett og slett ikke lyst til å gnikke og gnukke i evigheter for å få av maskaraen om kvelden. Da ender det ofte med at jeg «sovner med maskaraen på»…

Så da startet jakten på en som fjernet litt raskere og mer skånsomt. Jeg tenkte jeg ikke skulle gå helt amokk, så jeg har bare testet 4 stk opp mot hverandre. Alle er til vannfast sminke:

Sorry dårlig bilde...

Sorry dårlig bilde…

Biotherm Biocils Conditioning Make Up Remover

For å gjøre det kjapt og enkelt; Kun én skilte seg ut her, og det var Biotherm Biocils Conditioning Make Up Remover. Den er ikke perfekt! Jeg ønsker en sminkefjerner som jeg kan dynke øynene med i 20 sekunder, for så å swisje av mascaraen i ett strøk 🙂 Optimistisk, kanskje. Denne sminkefjerneren fjernet ihvertfall vannfast maskara ganske kjapt og enkelt. Måtte gnikke pittelitt, og av og til gå over en ekstra omgang. Men slapp å dra i vippene som med de andre. En vinner! ❤ ❤ ❤

Clinique Take the Day Off Makeup Remover For Lids, Lashes & Lips

Dette var min tidligere favoritt. Men som sagt, så var den ikke fullt så imponerende når den måtte bryne seg på «skikkelig» maskara, og spesielt vannfast maskara! Må gnikke og dra en del.

L’Oreal Eye & Lip Make-Up Remover

Denne var ganske lik Clinique. Kanskje litt mer grisete i øynene. Om jeg skal kjøpe noen om igjen pga at jeg ikke har fått bestilt Biotherm tidsnok, så blir det denne pga at jeg kan kjøpe den på Rema.

Lancôme Bi-Facil Non Oily Instant Eye Cleanser

Denne var dyr, og alle snakket så varmt om den. Den er SÅ god, og du trenger bare noen dråper og swish! Vipper er åpenbart forskjellige, for jeg måtte dynke sminkepaden MYE, og jeg måtte gnikke og dra i vippene og pirke vekk stridige maskararester! Fin flaske, men fy så skuffet jeg er!


3 responses to “Omtale: Makeup-fjernere

  • ilc

    Jeg er også veldig glad i Biothermen, og hadde sverget til den hadde det ikke vært for at jeg opplever den som innmari udrøy. Men god, det er den!

  • Heidi Ousdal

    Skal si du har blogget i dag dame! 😀 Liker det! Jeg har ikke prøvd noen av disse, er på sjette halvlitersflaske med Bioderma 😀

  • Jade

    Ja, den kunne godt vært litt drøyere. Ser den nærmer seg faretruende fort slutten, og FeelUnique er utsolgt :/
    Snuste litt på omtaler på Bioderma, men hvordan er den på vannfast ala MaxFactor og tilsvarende?

Legg igjen en kommentar